Dintre cele 15 milioane de tone, 10 milioane de tone constau în produse agricole, a declarat marți vicepremierul Oleksandr Kubrakov, conform Reuters.
Ucraina a lansat coridorul în luna august, la scurt timp după ce Rusia s-a retras dintr-un acord de export de cereale din Marea Neagră stabilit în 2022, mediat de ONU, și a amenințat că va trata toate navele ca potențiale ținte militare.
"În cele cinci luni de funcționare a coridorului, 469 de nave au făcut escală în porturile noastre ucrainene pentru încărcare", a declarat Kubrakov într-o declarație.
El a precizat că, în prezent, 39 de nave sunt în curs de încărcare în porturile Odesa, Chornomorsk și Pivdennyi, în timp ce alte 83 de nave și-au confirmat disponibilitatea de a face escală în porturi și de a exporta 2,4 milioane de tone de diferite tipuri de mărfuri.
Ucraina, unul dintre principalii producători și exportatori de cereale la nivel mondial, afirmă că surplusul său de cereale exportabile se ridică la 50 de milioane de tone în sezonul iulie-iunie 2023/24. Aceasta a exportat 19,4 milioane de tone de cereale până la data de 8 ianuarie.
Aceast coridor este tot mai vital pentru exporturile de cereale Ucrainei după ce fermierii și transportorii polonezi și slovaci au blocat trecerile rutiere cu țara vecină aflată în război petru motive de concurență.
La sfârșitul lunii decembrie, o navă comercială sub pavilion Panama care se îndrepta către un port ucrainean de pe Dunăre a lovit o mină iar ulterior pe puntea superioară a ambarcațiunii a pornit un incendiu, motiv pentru care două persoane au necesitat ajutor medical.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.