Veniturile au urcat cu 20% în primele trei luni din acest an, la 3,1 miliarde de dolari, în linie cu estimările companiei, ceea ce a dus la creşterea acţiunilor cu 2,6% la Bursa de la New York.
Directorul general Dara Khosrowshahi a lăudat îmbunătăţirea condiţiilor de afaceri, dar a numit 2019 ca "an de investiţii". În condiţiile în care preţul acţiunilor este cu mai mult de 10% sub nivelul ofertei publice iniţiale (IPO), de 45 de dolari, Khosrowshahi va trebui să convingă investorii că Uber poate reveni pe profit.
Costurile au crescut cu 35% în primul trimestru din 2019, deoarece compania a cheltuit masiv cu listarea la bursă din această lună.
Numărul utilizatorilor activi lunari ai Uber a urcat la 93 de milioane pe plan global, de la 91 de milioane la 31 decembrie 2018.
Citește și: Vin rușii! O companie mondială vine pe piața românească
Uber operează în peste 70 de ţări. Pe lângă serviciile de ridesharing, operaţiunile sale includ închirierea de biciclete şi scutere, precum şi livrarea de mâncare. Anul trecut, Uber a realizat venituri de 11,3 miliarde de dolari.
Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii. Uber activează pe piaţa din România din februarie 2015, în Bucureşti, şi s-a extins în 2016 în oraşele Cluj, Braşov şi Timişoara. În România, Uber are peste 450.000 de utilizatori, din care 350.000 în Bucureşti. România este a doua piaţă ca mărime în regiunea central şi est europeană, după Polonia, şi a cincea din Uniunea Europeană.
În România, companiile de ride sharing, printre care și Uber, se confruntă cu un val de ostilitate din partea companiilor de taxi care vor să împiedice cu orice preț activitatea unor astfel de servicii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.