Coordonată de către Serviciul de informaţii al guvernului (SIG), campania '#Ouijevote' (da, votez) pentru a îndemna la înscriere pe listele electorale în vederea scrutinului din 26 mai nu a putut da loc, cum se prevedea, la tweet-uri sponsorizate, pe care principalul organism de comunicare al statului era totuşi dispus să le plătească.
Promulgată pe 22 decembrie, legea ''referitoare la manipularea informaţiei'', dorită de către preşedintele Emmanuel Macron şi adoptată de către parlament în toamnă, le impune îndeosebi platformelor informatice (Google, Facebook, Twitter...) să furnizeze informaţiile despre publicitatea politică pe care ele o difuzează contra cost pe site-ul lor, în scopul de a evita manipulările şi ingerinţele electorale.
Citește și: Elevii ar putea învăța la școală despre fake news
Dacă Google şi Facebook au luat măsuri în acest sens, ''Twitter încă nu ştie să facă aceasta şi a decis aşadar să aibă o politică complet extremistă, aceea de a tăia orice campanie considerată de natură politică'', potrivit SIG.
Or, dacă această politică se poate justifica pentru campanii partizane, campania blocată de circa zece zile ''este o campanie de incitare la înscriere la vot, este o campanie de informare publică, nu este o campanie politică sau de partid'', a subliniat organismul aflat în subordinea guvernului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.