Începând din luna martie a acestui an, avioanele Boeing 737 MAX, cel mai bine vândut model al constructorului american, au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care a fost suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.
Boeing 737 MAX, o catastrofă industrială inedită
Turkish Airlines este una din cele mai afectate companii aeriene de decizia de imobilizare la sol a avioanelor Boeing 737 MAX. În prezent Turkish Airlines nu poate să utilizeze cele 24 de avioane Boeing 737 MAX aflate în flota sa şi aşteaptă să primească alte 75 de avioane Boeing 737 MAX comandate anterior.
Potrivit agenţiei turce de presă Demiroren, imposibilitatea utilizării celor 24 de avioane Boeing 737 MAX aflate în flota Turkish Airlines a afectat în mod negativ vânzările de bilete şi numărul de zboruri efectuate de compania turcă. În aceste condiţii, Turkish Airlines pregăteşte o acţiune în justiţie din cauza incertitudinii cu privire la viitor şi a eşecului Boeing de a remedia situaţia.
Turkish Airlines efectuează zilnic peste 1.200 de zboruri şi în acest an a adăugat 14 noi destinaţii.
Luni, Boeing a anunţat că va suspenda producţia avionului 737 MAX în luna ianuarie 2020, cea mai importantă decizie de oprire a unei linii de producţie adoptată de constructorul american în ultimii 20 de ani. Anterior Boeing spera că 737 MAX va reintra în serviciu până la finalul acestui an după modificările efectuate la sistemele software şi în programele de pregătire a piloţilor, dar Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) a anunţat că nu va aproba reluarea zborurilor avioanelor 737 MAX înainte de 2020.
În data de 13 martie, Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a decis suspendarea tuturor zborurilor în Europa cu avioane Boeing 737 MAX, în urma tragediei aviatice produse în Etiopia. Compania TAROM a anunţat atunci că directiva Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) de a suspenda zborurile cu aparatele Boeing 737 MAX-8 şi 9 nu afectează TAROM, pentru că aeronavele comandate, de tip 737 MAX 8, sunt programate de intre în construcţie la finalul anului 2021.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.