Grupul hotelier francez Accor avertizează că rezervările din Europa către Statele Unite au scăzut cu 25% pentru vara aceasta, pe fondul reacției negative a turiștilor europeni la măsurile stricte privind imigrația impuse de președintele Donald Trump. Alte destinații precum Canada, Egipt sau America de Sud devin tot mai atractive în detrimentul SUA, potrivit directorului general al Accor, Sébastien Bazin.
Tendință în accelerare: de la -20% la -25% în doar câteva luni
Într-un interviu acordat Bloomberg TV, Sébastien Bazin a vorbit despre o „decelerare puternică” a cererii pentru vacanțele transatlantice, explicând că declinul de 25% înregistrat pentru sezonul estival vine după o scădere de 18-20% în primele 90 de zile ale anului.
„E probabil o formă de anxietate legată de intrarea într-un teritoriu necunoscut. Chiar dacă incidentele de la graniță sunt în prezent anecdotice, ele creează un bad buzz care începe să se vadă în cifrele de rezervări”, a declarat Bazin.
Europa ocolește SUA, SUA ocolește Europa
Accor nu este singura companie care semnalează tensiuni pe ruta transatlantică, una dintre cele mai profitabile din industria turismului global. Virgin Atlantic a lansat la rândul său un avertisment privind o scădere recentă a cererii din partea turiștilor americani spre Marea Britanie, ceea ce a dus la scăderea acțiunilor unor companii aeriene precum IAG, compania-mamă a British Airways.
Pe de altă parte, și turiștii europeni evită SUA, atât din motive politice, cât și din teama de controale stricte la frontieră. Canada, America de Sud și Egiptul devin alegeri mai sigure și mai atractive pentru cei care nu vor să riște o experiență neplăcută la intrarea în Statele Unite.
Canadienii răspund cu un boicot tacit
Air Canada a anunțat luni că rezervările pentru zborurile între orașe canadiene și americane au scăzut cu 10% pentru perioada aprilie-septembrie. Compania leagă această evoluție de tensiunile comerciale dintre cele două țări, dar și de declarațiile controversate ale lui Donald Trump, care a afirmat în repetate rânduri că „Canada ar trebui să fie parte a Statelor Unite”.
Acest climat politic și economic tensionat determină tot mai mulți canadieni să își orienteze vacanțele în alte direcții și să evite produsele și serviciile americane — o formă de boicot cu impact real asupra industriei turismului.
Industria turismului, prinsă la mijloc între granițe și geopolitică
Într-un moment în care companiile de turism și hotelurile europene își revin după dificultățile pandemice, scăderea cererii transatlantice amenință să frâneze relansarea. Bazin a avertizat că „în ziua de azi nu mai ai voie să greșești”, subliniind cât de rapid se poate răspândi o percepție negativă și cât de mult poate afecta aceasta comportamentul consumatorilor.
_________________________________________________
Abonează-te la canalul nostru WhatsApp pentru mai multe știri
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.