Majorarea taxelor este consecinţa unei ajustări a preţului francului de aur, au declarat pentru agenţia de stat Anadolu surse din Ministerul Infrastructurii.
Traficul maritim prin Bosfor este reglementat de Tratatul de la Montreux, din 1936, care autorizează Turcia să colecteze taxe în schimbul mentenanţei serviciilor de semnalizare şi salvare şi a efectuării de inspecţii sanitare. Aceste taxe oscilau între 0,38 şi 0,59 franci de aur, în funcţie de tonajul ambarcaţiunii. În conformitate cu Convenţia de la Montreux, taxele au fost stabilite în franci de aur.
Precedenta ajustare a taxelor a avut loc în 1983, când Turcia a calculat valoarea francului de aur, unitate monetară abolită în 2003, la 0,8 dolari.
Acum, Ministerul Infrastructurii a fixat valoarea taxei pe care trebuie să o plătească navele la 4,08 dolari, de cinci ori mai mult.
Bosforul este traversat anual de circa 40.000 de vase comerciale, cu un volum total de 630.000 de tone, potrivit statisticilor oficiale.
Turcia vrea să profite de orice oportunitate oferită de sancțiunile impuse Rusiei
Turcia s-a implicat în rezolvarea problemei privind scoaterea cerealelor Ucrainei din porturile țării, blocate de Rusia. Acum a găsit alt palier de care poate profita.
Sancţiunile occidentale impuse Rusiei dau o şansă sectorului metalelor din Turcia să acţioneze ca un depozit şi un pod, a declarat preşedintele unei asociaţii de profil, citând interesul crescut al companiilor ruseşti dar şi al companiilor din UE care vor să vândă în Rusia via Turcia, transmite Reuters.
Cetin Tecdelioglu, preşedintele Istanbul Ferrous and Non-Ferrous Metals Exporters' Association (IDDMIB), a precizat că a crescut cererea Rusiei pentru produse din Turcia pe care nu le mai poate achiziţiona de la companiile europene şi de asemenea companiile turceşti au primit solicitări de la firmele europene cu privire la aprovizionarea Rusiei via Turcia. Tecdelioglu nu a dezvăluit numele companiilor respective, şi nici nu a precizat de câte firme ar fi vorba, dar a spus că este vorba de companii care produc cupru, aluminiu, ustensile de bucătărie şi utilaje.
"Cee ce ei (Rusia) nu pot cumpăra din Germania, Italia şi Franţa, cumpără de la noi. Separat, multe companii din UE intenţionează să îşi vândă produsele Rusiei via Turcia", a declarat Cetin Tecdelioglu. "Ei vor să utilizeze Turcia ca un depozit şi un pod, în timp ce Rusia vrea să se aprovizioneze cu Turcia", a mai spus Tecdelioglu, adăugând că aceasta reprezintă o "oportunitate istorică" pentru companiile turceşti.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.