Tunelul Fehmarnbelt, lung de 19 km, care va lega insula daneză Lolland de insula germană Fehmarn, urmează a fi finalizat în 2024, dar a fost întârziat de protestele activiştilor de mediu din Germania.
Insula Fehmarn are deja o legătură rutieră cu Germania, iar noua legătură va creşte cu mult viteza conexiunilor rutiere şi feroviare între oraşele germane Hamburg, Bremen şi Hanovra şi capitala daneză Copenhaga şi oraşul suedez Malmo.
Citește și:
Elon Musk prezintă o nouă etapă a tunelului său
Care sunt costurile
Proiectul, evaluat la 52,6 miliarde de coroane daneze (8,1 miliarde de dolari), va cuprinde o autostradă cu patru benzi şi o cale ferată cu două rânduri de şine. Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană.
Compania din spatele proiectului, Femern A/S, are 14 zile pentru a examina aprobarea din partea Ministerului Transporturilor din landul Schleswig-Holstein înainte ca acesta să fie semnat.
"Este rezultatul mai multor ani de cooperare între cele două părţi implicate în Danemarca şi Germania", a precizat Claus Dynesen, director de proiect la Femern A/S, într-un comunicat.
Proiectul a fost înaintat pentru prima dată în 2013 şi a fost supus la două consultări publice în Germania. Femern A/S a precizat că decizia poate fi contestată la Tribunalul federal administrativ german.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.