"În primele trei luni ale anului, BRD a avut o dezvoltare comercială dinamică. Banca a înregistrat o activitate robustă pe toate segmentele, cu o creştere continuă a creditării, susţinută de finanţarea companiilor, atragere susţinută de depozite şi utilizare în creştere a canalelor digitale. Chiar dacă, în contextul economic generat de pandemia COVID-19, profitabilitatea a fost redusă de costul negativ al riscului, perfomanţa operaţională a rămas solidă. Criza cu care ne confruntăm este fără precedent, cu provocări economice complexe şi perspective de recesiune dificil de cuantificat. Dar politici de limitare a efectelor negative au fost implementate. Autorităţile publice au oferit sprijin în materie de lichiditate, garantare a creditelor şi măsuri de susţinere a venitului gospodăriilor", a declarat, François Bloch, directorul general al BRD Groupe Société Générale.
El a afirmat că sistemul bancar românesc este sănătos şi va fi un actor cheie al redresării economice. "BRD întâmpină această perioadă problematică pentru economie cu un profil foarte solid. Banca se bazează pe poziţii puternice de lichiditate şi capital. Acestea sunt elementele fundamentale care îi permit băncii noastre să îşi susţină clienţii într-o perioadă dificilă şi să rămână pe deplin angajată în a-şi juca rolul esenţial în finanţarea economiei într-un mod responsabil', a mai spus François Bloch.
Potrivit comunicatului, creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanţele din leasing, s-au majorat cu 2,4% faţă de finalul lunii martie 2019. La baza creşterii pe segmentul retail (+1,6% în termeni anuali) a stat cererea atât pentru creditele de consum (+1,9% în termeni anuali), cât şi pentru creditele imobiliare (+2,9% în termeni anuali, din care +10,2% creditele denominate în lei), în timp ce creditele nete acordate de BRD Finance au crescut cu 8,1% în dinamică anuală.
Portofoliul de finanţare corporate a crescut cu 4,3% faţă de finalul lunii martie 2019, evoluţie susţinută atât de creditele pentru IMM-uri (+7,6% în termeni anuali), cât şi de cele către companiile mari (+2,9% în termeni anuali). Portofoliul de leasing a crescut cu +27,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fiind susţinut de finanţarea vehiculelor comerciale şi a echipamentelor pentru agricultură şi industrie.
Citește și Societe Generale se așteaptă la provizioane de până la 5 mld de euro
Depozitele clienţilor, cu o bază solidă pe segmentul clientelei de retail, au înregistrat intrări puternice. Creşterea anuală a depozitelor pe segmentul retail (+4,2% în termeni anuali) a fost impulsionată de intrări mai mari în depozitele clienţilor persoane fizice, cu conturile curente în creştere cu +30% în dinamică anuală. Depozitele corporate s-au majorat (+ 9,3% în termeni anuali) graţie creşterii mari a resurselor IMM-urilor (+25,5% în termeni anuali). Indicatorul credite nete/depozite a fost de 66,7% la finalul lunii martie 2020, în scădere cu 2,3 puncte procentuale faţă de finalul lunii martie 2019.
BRD menţionează că a continuat să încurajeze dezvoltarea digitalizării, cu scopul de a oferi clienţilor o experienţă completă bazată pe un cadru multichannel cuprinzător. Utilizarea canalelor digitale a continuat să se intensifice, după cum reflectă avansul numărului de utilizatori activi unici ai serviciilor de internet şi mobile banking, la 624.000 la sfârşitul lunii martie 2020 (+19% în termeni anuali) şi volumul de tranzacţii prin canalele electronice în creştere rapidă (+38% în termeni anuali, în primul trimestru al anului 2020).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.