"Contractul are o valoare de 103.244.383,49 euro, echivalentul a 490.503.741,52 lei fără TVA, şi este finanţat din bugetul de stat şi credit de la Banca Europeană de Investiţii", se arată într-un comunicat al ministerului de resort. Vor fi livrate 13 trenuri la 30 de luni de la semnarea contractului, ce prevede posibilitatea achiziţionării suplimentare a 17 garnituri. Noile trenuri achiziţionate vor circula pe Magistrala 5, pusă în funcţiune cu călători în luna septembrie a acestui an, şi vor asigura în acelaşi timp îmbunătăţirea condiţiilor de transport cu metroul.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat că se doreşte extinderea acestui demers de înnoire a parcului existent cu achiziţia de material rulant nou prin Programul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă.
"Ştiţi bine, România are la dispoziţie 30,4 miliarde de euro din acest mecanism de recuperare şi rezilienţă, iar propunerea noastră este ca proiectele de infrastructură care îndeplinesc toate condiţionalităţile, de mediu şi digitalizare, impuse de acest mecanism, să fie semnate până în anul 2022 şi lucrările să fie finalizate până în 2026. Suntem pregătiţi să depunem proiecte pentru minim 9,3 miliarde de euro şi maximum 17 miliarde de euro, care îndeplinesc astăzi aceste condiţionalităţi. Din analizele noastre aici avem cuprins şi material rulant nou, atât pentru calea ferată, cât şi pentru metrou. Aşadar vom avea o axă de finanţare importantă pe care trebuie să o accesăm până în 2026", a precizat Bode.
Citește și Magistrala 6 de metrou. Contract semnat. Sunt 6,3 miliarde lei
Oficialul a adăugat că speră ca, în 2021, să fie semnat contractul proiectare şi execuţie pentru extinderea Magistralei 5.
"Categoric, pentru celelalte proiecte de extindere a reţelei de metrou din Bucureşti, şi mă refer la extinderea M5, sper ca acest contract de proiectare şi execuţie să fie semnat anul viitor. S-a depăşit şi etapa de preselecţie pentru M6, tronsonul 1 Mai - Tokyo, şi se va semna contractul pentru realizarea structurii. Am dat doar două exemple de proiecte pentru care este absolut necesar să avem şi material rulant nou, de ultimă generaţie. Este, de asemenea, un obiectiv al nostru să susţinem dezvoltarea relaţiilor între beneficiarul Metrorex şi universităţile de profil, în beneficiul tuturor, pentru că vedem cât de greu am reuşit să găsim oameni bine pregătiţi pentru a fi angajaţi", a subliniat ministrul Transporturilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.