"Mi-am propus să abordăm un proiect de anvergură pentru Bucureşti, trenul metropolitan, un concept integrat care să includă partea de infrastructură feroviară şi trenurile, cât şi corelarea celelalte mijloace de transport. Acest demers presupune extinderea magistralelor de metrou până la nivelul centurii Capitalei, sincronizarea cu operatorii rutieri, totul finanţat din fonduri UE. Este un plan ambiţios, de durată, care trebuie pus în practică cât mai repede. Fără viziune de ansamblu, riscăm să avem în continuare proiecte de tip insulă şi nu de tip reţea interconectată", a mai spus ministrul.
El a participat luni, alături de preşedintele Klaus Iohannis şi premierul Ludovic Orban, la o deplasare-test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord - Aeroportul ''Henri Coandă''.
"Un alt proiect de infrastructură de transport este foarte aproape de a fi dat în funcţiune. Conexiunea pe calea ferată între Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord, cu cei 7,8 km de cale ferată modernizată, dublă, între Mogoşoaia şi Baloteşti şi racordul de aproximativ 3 km, primul tronson de cale ferată construit de la zero din 1984 până astăzi, reprezintă un obiectiv de investiţii pentru care s-a muncit mult", a spus Bode.
Potrivit acestuia, în contextul în care Campionatul European de Fotbal a fost amânat, proiectul a fost îmbunătăţit faţă de varianta originală cu alte două obiective: punctul de oprire din zona patinoarului şi un pasaj semiacoperit de acces în aerogară. "Suntem în perioada de probe tehnologice necesare punerii în trafic în siguranţă a acestei investiţii, compuse din două proiecte feroviare complexe, în valoare de 463 de milioane de lei. Am setat ca obiectiv ca, începând cu 12 decembrie 2020, odată cu noul mers al trenurilor, călătorii să poată circula pe această rută, pe cei 19,5 kilometri, în aproximativ 17 minute", a continuat ministrul.
Citește și Cîțu: NU vom permite în acest an o creştere a punctului de pensie
El a arătat că Bucureştiul avea nevoie de acest proiect, chiar dacă a fost impus de împrejurări, în contextul în care în această vară ar fi trebuit să aibă loc competiţia europeană de fotbal.
"Această conexiune trebuia realizată chiar dacă nu eram constrânşi de împrejurări, pentru că a trecut mult prea mult timp de când Bucureştiul nu are o legătură feroviară între principala poartă de intrare în ţară şi Gara de Nord. Trebuie să gândim proiecte integrate de transport, pentru că mobilitatea cetăţenilor în secolul al XXI-lea, în marile oraşe, presupune dezvoltarea unei reţele de transport intermodale", a precizat ministrul Transporturilor.
În curând, aeroportul va fi conectat la reţeaua de metrou M6, la autostrada Bucureşti-Ploieşti şi la centura Bucureşti. Un singur tren va duce călătorii din Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, iar intervalul de succedare va fi de 50 de minute, în prima fază, potrivit directorului general al CFR Călători, Dan Costescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.