Pasul 1: Evalueaza-ți calitățile
Primele întrebări pe care ar trebui să ți le pui sunt: "de ce vreau să încep o afacere" și "ce fel de afacere mi s-ar potrivi". Dacă ai nevoie doar de niște bani în plus, poate că vei rezolva problema doar prin găsirea unui job nou (mai bine plătit) sau a unei colaborări. Dacă vrei însă mai multă libertate și să scapi de programul de la 9 la 17, atunci chiar a venit momentul să începi ceva nou.
De aici încolo trebuie să găsești alte răspunsuri, legate de calitățile tale, de pasiuni, de domeniul la care te pricepi, legate de câți bani și de timp ești dispus să investești. Nu în ultimul rând, e bine să te întrebi dacă ești cu adevărat gata să devii propriul tau stăpân. Fii cât se poate de sincer atunci când îți dai răspunsurile. Nu are niciun sens să te amăgești.
Edenred: "Crește numărul de tranzacții cu cardul de masă"
Pasul 2: Găsește ideea de afacere
Există o mulțime de metode prin care să găsești idei bune. Caută-le pe Internet, în cartierul în care locuiești, verifică lista firmelor care ți-ar putea face concurența. Întreabă-te ce urmează, cum evoleaza lumea din jurul tau și încearcă să găsești o idee care să poată fi aplicată și peste zece ani.
Găsește răspunsuri pentru probleme de care te-ai lovit de-a lungul vieții și încearcă să le rezolvi. Ai putea descoperi că mulți alți oameni au trecut prin aceleași experiențe neplăcute. Dacă afacerea ta va putea rezolva problemele altora, clienții nu vor lipsi și îți vor fi recunoscători. Aplică-ți cunoștințele în alte domenii, chiar dacă nu le stăpânești atât de bine. Perspectivele și ideile noi ar putea face diferența în favoarea ta. Încearcă să găsești abordări mai bune, mai ieftine și mai rapide pentru a-ți depăsi concurența.
Pasul 3: Cercetează piață
Exceptând situația în care ești un nou Steve Jobs, foarte probabil cineva face deja ceea ce vrei să începi tu. Trebuie să îți analizezi cu atenție posibilii concurenți. Cunoaște-i, află cum funcționează afacerea lor și vezi cu ce ai putea veni în plus.
Ai putea chiar să încerci să afli ce fel de clienți au. Poți, de asemenea, să pregătești mici chestionare, prin care să vezi de ce folosesc produsele sau serviciile respective și ce îi determină să le achiziționeze. În plus, e foarte important să încerci să le descoperi nemulțumirile și la ce s-ar mai putea lucra. Vei avea astfel o viziune completă asupra domeniului în care vrei să te lansezi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.