Curtea Constituţională a României discută, miercuri, sesizarea USR şi Forţa Dreptei în legătură cu legea care permite subconcesionarea bunurilor publice ale statului prin atribuire directă.
Este vorba despre Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 57/2019 privind Codul administrativ.
Conform unui comunicat USR, bunurile publice "vor putea fi date direct pe mâna băieţilor deştepţi".
"Coaliţia PNL-PSD vrea să reînvie subconcesionările de bunuri publice făcute cu dedicaţie pentru clientela de partid. Legea PSD-PNL este o veritabilă anti-reformă, care încalcă grav normele constituţionale privind economia de piaţă bazată pe libera iniţiativă şi concurenţa loială. Se redeschide calea acordării unor ajutoare de stat către firme de apartament alese cu mâna pe criterii politice, care vor ajunge să exploateze bunuri publice de mare valoare contra unor redevenţe derizorii, stabilite din pix, ceea ce se va traduce în prejudicierea bugetelor publice", declara deputatul USR Mihai Badea, membru în Comisia juridică.
USR susţine că, la iniţiativa PNL, parlamentarii coaliţiei au modificat Codul administrativ, astfel încât companiile naţionale şi societăţile aflate în subordinea sau în coordonarea autorităţilor publice centrale sau locale să poată subconcesiona bunurile proprietate publică pe care le-au primit în concesiune.
***
De asemenea, Curtea Constituţională urmează să dezbată, miercuri, sesizarea depusă de USR şi Forţa Dreptei privind neconstituţionalitatea proiectului de lege prin care se dezincriminează evaziunea fiscală cu prejudiciu sub un milion de euro dacă în cursul urmăririi penale prejudiciul cauzat majorat cu 25% din valoarea acestuia, la care se adaugă dobânzile şi penalităţile, este acoperit integral.
Este vorba de Legea privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii de combatere a evaziunii fiscale.
"Este o lege care nu face altceva decât să-i ajute pe marii evazionişti din România. Ăsta este scopul principal. Al doilea scop este acela de a avea pârghii împotriva oamenilor de afaceri, a celor care fac afaceri corecte în România. Atacăm această lege, pentru că ea este cel puţin la fel de nocivă ca legea lui Rădulescu 'Mitralieră' din anii trecuţi (...), care propunea anumite amnistii", declara deputatul USR Stelian Ion.
La rândul său, deputatul Ionel Dancă de la Forţa Dreptei a calificat această lege ca fiind nocivă pentru oamenii cinstiţi din România.
"Este o invitaţie la hoţie pe care o face majoritatea PSD - PNL prin acest proiect de lege. Să ne fie clar tuturor, este, pur şi simplu, în firea PSD să încurajeze hoţia în România, de la corupţia în administraţia publică centrală şi locală până la corupţia din zona afacerilor, contractelor cu statul pe care le patronează PSD-ul. (...) Acest proiect de lege introduce o amnistie a celor care fură între 100.000 de euro şi un milion de euro din taxele şi impozitele pe care ar trebui să le plătească la stat. Este un alt fel de Ordonanţă 13 în zona mediului de afaceri. Ceea ce nici Dragnea, nici Rădulescu "Mitralieră" n-au reuşit, iată că reuşeşte să facă acum această majoritate condusă de Ciolacu şi Ciucă. (...) Este un abuz care trebuie oprit. (...) Aşteptăm ca magistraţii Curţii Constituţionale să constate încălcarea flagrantă a principiilor constituţionale în cazul acestei iniţiative legislative şi să oprească aplicarea acestei legi", afirma Dancă.
***
Tot astăzi, Curtea Constituţională a României dezbate sesizarea depusă de USR şi Forţa Dreptei în legătură cu Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului 27/2011 privind transporturile rutiere.
Parlamentarii USR şi de la Forţa Dreptei au atacat la CCR legea, susţinând că este amânată, încă o dată, liberalizarea reală a transportului rutier de persoane pentru a fi apărate "interesele mafiei protejate politic".
"De peste 10 ani, PSD şi PNL au tot prelungit programul de transport şi licenţele 'băieţilor deştepţi' care oferă românilor autobuze vechi, poluante, adevărate sicrie pe roţi. Ultima prelungire, dată în 2019 de Ministerul Transporturilor condus de Răzvan Cuc de la PSD, a fost desfiinţată de Consiliul Concurenţei în 2021. Atunci, Consiliul Concurenţei a stabilit şi paşii concreţi pe care trebuia să îi facă Ministerul Transporturilor pentru a deschide complet piaţa, cu interdicţie fermă ca programul de transport să fie prelungit după data de 30 iunie 2023", susţineau reprezentanţii USR şi Forţa Dreptei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.