Cel puțin acest lucru vrea să în nouă propunere legislativă care urmează să fie dezbătută la Senat. În noua propunere se prevede ca toate aceste vehicule să fie înlocuite începând cu 1 ianuarie 2025.
Inițiatorii proiectului spun că motoarele ce funcţionează cu gaz natural comprimat şi cele cu gaz petrol lichefiat, au practic acelaşi preţ cu cele ce funcţionează pe bază de combustibil convenţional, benzină sau motorină.
Europa este din ce în ce mai preocupată de poluarea aerului. Aceasta afectează plămânii şi căile respiratorii şi poate provoca numeroase boli, cum an fi astmul, bronşita şi afecţiunil cardiovasculare.
Inițiatorii spun că principalul motiv pentru care românii sunt reticenți la aceste autovehicule este lipsa infrastructurii de alimentare. Industria auto la nivel mondial este orientată spre tehnologii verzi, marii producători din industria auto au anunţat deja faptul că marea majoritate a producţiei lor se va axa pe motorizări verzi, precum şi pentru a mării procentul impus cu privire la achiziţia de autovehicule verzi se impune o modificare a legii în acest sens.
84 de dosare, aprobate în programul Rabla și Rabla Plus
Propunerea legislativă prevede ca ”începând cu 1 ianuarie 2025, autovehiculele ce prestează servicii de transport persoane, inclusiv cele care efectuează transport în regim de taxi, uber, clever, etc., precum şi autoutilitarele, autoturismele şi autocamioanele cu masa totală sub 7,5 tone care efectuează distribuţie/transport de mărfuri în interiorul oraşelor trebuie să fie autovehicule verzi”.
O altă prevedere este că se va permite ”utilizarea autovehiculelor de transport cu motoare diesel sau benzină, exclusiv pentru intervenţii în situaţii de forţă majoră şi transport de persoane ocazional, sau care tranzitează oraşul”.
Pentru transportul interjudețean și județean de persoane, public sau privat, inclusiv pentru efectuarea curselor pentru serviciu (navetă), local sau județean/interjudețean, ”persoanele fizice sau juridice vor putea deține licențele de transport numai în condițiile în care parcul total de autovehicule deținut de transportator (persoana juridică sau fizică ce efectueaza transportul de persoane) conține autovehicule verzi într-un procent de minim 80% din flota necesară desfăşurării activității”, începând tot cu cu data de 1 ianuarie 2025. Toate persoanele juridice cu capital majoritar de stat şi instituțiile publice din România vor deține în parcul propriu minimum 80% autovehicule verzi începând cu data de 1 ianuarie 2025. Proiectul mai prevede că Guvernul va întreprinde toate măsurile necesare pentru autorizarea autovehiculelor verzi, amenajarea stațiilor de alimentare şi asigurarea programelor cu finanțare din fonduri europene şi din Fondul de mediu, pentru reducerea poluării.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.