Raportul afirmă că lucrurile se îndeaptă către o direcție bună însă lucrurile dunt departe de a fi rezolvate. Containerele care ajung în mare reprezintă, pe lângă pierderi materiale, și un factor poluant.
Din punctul de vedere al business-ului aceste pierderi sunt o picătură într-un ocean. În 2022, 661 de containere au fost pierdute pe mare. Acest lucru reprezintă mai puțin de o miime de 1% (0,00048%) din cele 250 de milioane de containere ambalate și goale transportate în prezent în fiecare an, cu mărfuri transportate evaluate la peste 7 trilioane de dolari.
În cursul anului 2022, majoritatea transportatorilor membri ai WSC nu au înregistrat pierderi de containere sau au înregistrat pierderi cu o singură cifră, cu doar două transportatori care au raportat pierderi de peste 100 de unități pentru anul respectiv.
Analizând rezultatele pentru perioada totală de cincisprezece ani (2008-2022) analizată, WSC estimează că s-a înregistrat în medie un total de 1.566 de containere pierdute pe mare în fiecare an. Pierderile medii pentru ultimii trei ani a fost de 2.301 containere pe an (2020-2022).
Poate fi util să se compare, de asemenea, rezultatele actuale cu tendința mediilor pe trei ani care au fost raportate în fiecare dintre actualizările anterioare. În prima perioadă (2008-2010), pierderile totale au fost în medie de 675 pe an și apoi s-a cvadruplat, ajungând la o medie de 2.683 pe an în perioada următoare (2011-2013). Acest lucru a fost posibil în mare parte din cauza scufundării navei MOL Comfort (2013), care a dus la pierderea a 4.293 de containere și, în continuare, de eșuarea și pierderea M/V Rena (2011), care a avut ca rezultat aproximativ 900 de containere pierdute.
În perioada următoare (2014-2016) a avut loc scufundarea unei alte nave, SS El Faro (2015). Chiar și așa, media anuală a pierderilor pe trei ani a fost de 1.390 de containere, aproximativ jumătate din cea din perioada anterioară. Tendința descendentă a continuat în perioada 2017-2019, când pierderea medie anuală pe trei ani a fost aproape înjumătățită din nou la 779. De asemenea, nu au existat pierderi individuale la fel de semnificative ca cele constatate în perioada anterioară perioade.
Pierderea medie anuală pentru perioada de doi ani 2020-2021 a înregistrat o creștere până la 3.113 de la 779 din perioada anterioară, determinată de incidentele majore. În 2020, ONE Opus a pierdut mai mult de 1.800 de containere în condiții meteorologice severe. Maersk Essen s-a confruntat, de asemenea, din cauza condițiilor meteo severe în 2021, care a dus la pierderea a aproximativ 750 de containere.
Merită reținut și faptul că nu toate companiile de transport maritim sunt membre ale World Shipping Council astfel că dimensiunea reală a acestui fenomen nu îl știm.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.