Numai anul trecut, transportul rutier a contribuit la exportul de servicii al României cu un total de 5,144 miliarde de euro, cu aproape 14% mai mult decât întreaga ramură de servicii telecom şi IT, următoarea ca importanţă în exportul de servicii, potrivit datelor Băncii Naţionale a României (BNR).
”În acest context, semnalăm situaţia incertă a firmelor româneşti de transport rutier internaţional, a căror competitivitate pe piaţa europeană riscă să fie profund afectată de prevederile extrem de restrictive ale Pachetului Mobilitate 1. Reamintim că Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană în 2017 pe fondul protecţionismului în creştere al Statelor vestice membre ale Alianţei Rutiere, însă nu a putut fi adoptat în legislatura europeană precedentă urmare numeroaselor intervenţii şi acţiuni de protest UNTRR alături de asociaţiile de transport rutier din mai multe State Membre afectate, precum şi opoziţiei Eurodeputaţilor români şi din alte State Membre”, se arată în comunicat.
Cu toate acestea, sub presiunea Alianţei Rutiere, Parlamentul European (PE) a adoptat rapoarte la prima lectură cu prevederi extrem de restrictive privind cele 3 dosare fierbinţi ale Pachetului Mobilitate 1 (04.04.2019), în timp ce la finalul anului trecut (03.12.2018), Consiliul Miniştrilor de Transport din UE a adoptat poziţia sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile extrem de restrictive ale Preşedinţiei Austriece, susţinute de Alianţa Rutieră.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.