"Guvernul pregateste lovitura fatala pentru prestatorii de servicii de transport ce desfasoara activitati intracomunitare si internationale, prin modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind „Codul fiscal, abrogarea unor acte normative și alte măsuri fiscale.”
Iata prevederile de la pct. 36: „La articolul 76, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alin. (41) și (42), cu următorul cuprins: „(41) Următoarele venituri cumulate lunar nu reprezintă venit impozabil în înțelesul impozitului pe venit, în limita plafonului lunar de cel mult
33% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat:
a) prestațiile suplimentare primite de salariați în baza clauzei de mobilitate potrivit legii, în limita a 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizația de delegare/detașare, prin hotărâre a Guvernului, pentru personalul autorităților și instituțiilor publice;”
Aceasta modificare, propusa in proiectul de Ordonanta, vine la cateva luni dupa ce transportatorii de marfuri, dupa doi ani de asteptari si abuzuri, vedeau “luminita de la capatul tunelului”, odata cu aparitia prevederilor “ Legii 72/2022 – amnistia diurnelor recalificate fiscal și modificarea regimului acestora” “Minunea” si “lumina” au durat 3 luni si iata ca, in contradictie cu interesele economice ale Romaniei si contrar tuturor miscarilor legislative privind diurna facute de tarile vecine, pentru mentinerea competitivitatii transportatorilor, Guvernul Romaniei da peste cap toate planurile de afaceri ale transportatorilor romani, pe care cu aceasta masura, ii scoate total din Europa.
Toate acestea se intampla insa, in contextul exploziei tarifelor la motorina, piese de schimb, material rulant, asigurari RCA precum si a blocajelor din frontiera, problemelor legate de coruptie si celor generate de cea mai proasta infrastructura din Europa.
Este cat se poate de clar acum ca, Romania este presata de UE sa distruga INTEGRAL capitalul autohton din domeniile cheie care inca mai aduc bani la bugetul de stat. Pentru ca transportatorul roman sa aplice o astfel de prevedere trebuie ca salariul de baza sa ajunga la cel putin 10000 ron net/lunar iar pentru un astfel de venit acordat soferilor, compania de transport ar trebui sa practice tarife de transport cu mult mai mari fata de cele din prezent.
Nu exista nici o tara in aceasta lume, a carei legislatie fiscala sa se schimbe la 180 de grade in cateva luni iar noi, cei din Federatia Operatorilor Romani de Transport -F.O.R.T. ne aratam public indignarea totala fata de noile prevederi propuse in acest proiect de Ordonanta, prevederi ce nu au fost discutate sub nici o forma cu reprezentantii mediului de afaceri din domeniu.
Urmeaza ca in perioada urmatoare, F.O.R.T., impreuna cu reprezentantii celorlalte sectoare economice afectate atat de contextul actual cat si de propunerile “negre” din ordonanta, sa comunice public ce urmeaza sa intreprinda in raport cu actiunea Guvernului", se arată în comunicatul FORT, semnat de Augustin Hagiu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.