"Astăzi, ne trezim cu nişte modificări la Legea 92 de la Ministerul Dezvoltării şi la Ordinul de la Ministerul Transporturilor. De ce? Nu ştim de ce vrea (ministrul Transporturilor, Lucian Şova, n.r.) să facă un rău... Toate patronatele au fost la discuţiile din Comisia de Dialog Social, timp de o lună de zile. Până acum o săptămână, acest Ordin a fost suspendat. Noi am venit, conform legii, cu nişte modificări. Din toate modificările pe care noi le-am făcut şi le-am cerut, nu s-a acceptat nimic. Şi acum vine cu patru luni de zile înainte de atribuire şi spune "Domle, se modifică total criteriile!". Ce înseamnă asta pentru noi? Înseamnă că trebuie să achiziţionăm 2.500 de autobuze noi. Ministrul le-a spus, într-o şedinţă, operatorilor de transport, că termenul se va prelungi cu patru ani de zile. De ce nu spune domnul Şova că transportul rutier, transportul pe calea ferată, Metrorex, cu tot ceea ce înseamnă management şi coordonare, au trecut la Asociaţia de Transport Comunitar Bucureşti? De ce n-a spus acum o săptămână că a dat această Ordonanţă pentru Asociaţie? De ce nu spune domnul Şova că, după 1 ianuarie, noi rămânem cu 280 de autobuze urbane noi-nouţe în curte, din cauza acestei Ordonanţe pentru transportul pe Bucureşti şi Ilfov", a spus Comuşi.
Reprezentantul COTAR a menţionat, totodată, că Executivul vrea să creeze instabilitate în transportul judeţean şi interjudeţean de pasageri.
"A crescut preţul la motorină cu 20%, dar nu am făcut niciun miting. Am scăzut numărul investiţiilor. Am luat bani de la investiţii şi i-am dus în motorină. Noi suntem patronate, noi investim în transporturi. Dacă acum un an de zile ne spunea domnul Şova "Vedeţi că astea sunt criteriile", noi ne făceam un cashflow, anumite strategii de a investi. Cum să te duci la o firmă constructoare de autobuze şi să-i spun că vreau să cumpăr 100 de autobuze? Dacă doamna Dăncilă, care este prim ministru, vrea să creeze o instabilitate pe transportul judeţean şi interjudeţean este problema dânsei. Parcul nostru auto este printre cele mai noi din Europa şi cred că asta deranjează anumite persoane. Avem o cerere prin care vrem ca rent-a-car să treacă la Ministerul Transporturilor, pentru că 80% din administraţiile publice locale nu au făcut regulamentul timp de 15 ani", a explicat oficialul COTAR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.