Preşedintele Asociaţiei Patronale a Transportatorilor "Europa 2002" (APTE 2002), Adrian Pop, a declarat marţi, pentru AGERPRES, că boicotarea este o măsură prin care se ripostează faţă de decizia Austriei de a se opune aderării României la Spaţiul Schengen.
"E normal să avem atitudine împotriva lor. Avem discuţii în acest moment cu membrii afiliaţi APTE 2022 de a boicota benzinăriile din România patronate de austrieci, dar şi pe cele din Austria. Dacă cei care fac politică externă în România atâta pot, noi nu putem face mai mult", a spus Adrian Pop.
De asemenea, patronul unei firme de transport mărfuri din Arad, Dorin Pop, care este şi vicepreşedinte APTE 2002, spune că majoritatea şoferilor afiliaţi au început această formă de protest.
"Chiar dacă încă nu a fost luată formal decizia la nivelul APTE 2002, vă asigur că deja 90% dintre şoferii noştri au oprit alimentarea la benzinăriile austriecilor. În cazul firmei mele, încă din seara anunţului am luat această decizie şi le-am comunicat-o şoferilor. Noi având camioanele alocate pe Comunitatea Europeană, vă daţi seama că alimentam cu mii de litri de motorină în Austria. Dar acum avem alternativă, pentru că italienii au redus preţul cu 15 eurocenţi pe litru", a arătat Dorin Pop.
APTE 2002 este cea mai mare organizaţie a transportatorilor de mărfuri din vestul ţării, reprezentând circa 2.200 de companii din domeniu care au peste 15.000 de camioane.
În luna octombrie, reprezentanţii Asociaţiei declarau că pierderile companiilor din domeniu sunt foarte mari din cauza blocajelor de la frontiera cu Ungaria, în timp ce şoferii preferă să se angajeze la companii din Ungaria pentru a evita să stea chiar şi 10 ore la graniţă.
"În toţi aceşti ani în care aderarea României la Schengen a fost amânată, firmele de transport mărfuri au pierdut între 18 - 22% din cifra de afaceri. La frontiera cu Ungaria se aşteaptă uneori 10 - 12 ore în coloană, iar asta înseamnă un program de condus pierdut, care are 9 ore. Dacă un camion stă blocat la graniţă un program de condus, acesta nu produce bani, produce doar pierderi. În România, peste 66.000 de camioane au curse în Comunitatea Europeană, deci ne putem imagina pierderile semnificative adunate de companiile de transport", spunea Adrian Pop.
Citește și:
Cooperativa Ţara Mea reziliază toate contractele cu firmele austriece
Cooperativa Ţara Mea a demarat, începând de marţi, procedurile de sistare a oricăror parteneriate cu firme austriece, inclusiv bănci, conturi bancare, virarea salariilor şi alimentarea cu combustibil pentru maşinile companiei.
Potrivit unui comunicat al organizaţiei, toţi angajaţii şi partenerii au declarat că sunt alături de România şi că vor duplica acest demers în companiile şi familiile lor.
"Ne pare rău pentru unii dintre furnizori, dar este momentul să ne apărăm ţara şi să o punem mai presus de interesele financiare imediate, precum şi de mofturile de foste imperii. Respectul pentru România valorează mai mult pentru mine, astăzi, decât cifra de afaceri", a declarat Florin Burculescu, preşedinte Cooperativa Ţară Mea.
Cooperativa Ţara Mea este cea mai mare cooperativă agricolă din România şi singura cooperativă integrată, cu activităţi de la cultivarea legumelor şi creşterea animalelor până la producţia de lactate, conserve, mezeluri şi produse de băcănie, 100% româneşti.
Cu peste 10.000 de fermieri membri, produsele Ţara Mea sunt disponibile pe piaţă de peste 12 ani. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.