Această măsură ar putea putea acoperi toate cererile din partea firmelor și ar contribui la menținerea competitivităţii industriei de transport rutier din România, informează reprezentanţii Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România într-un communicate remis miercuri, MEDIAFAX.
“Reamintim că transportul rutier a fost anul trecut principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 5,144 miliarde de euro, cu aproape 14% mai mult decât întreaga ramură de servicii telecom și IT. Transportul rutier generează aproape un sfert din exportul total de servicii al României, de 22 miliarde de euro, iar în 2018 a realizat un excedent de 3,765 miliarde de euro, reprezentând aproape jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii, de 8,1 miliarde euro”, explică cei de la UNTRR.
Restituirea supraaccizei către firmele de transport rutier menţine nivelul consumului de motorină, fapt care aduce guvernului plata TVA-ului şi a restului de acciză. Preţul motorinei, incluzând TVA-ul şi acciza recuperabilă, i-ar determina pe transportatori să alimenteze în ţările vecine şi să majoreze tarifele de transport cu cel puţin 12%.
Citește și: Transportatorii amenință din nou cu proteste. De ce sunt nemulțumiți
“Prin restituirea supraaccizei firmelor de transport rutieri, consumul de motorină este menținut în România, de unde statul poate încasa TVA și restul de acciză. Potrivit ultimelor date de la Comisia Europeană din data de 08.07.2019, analizate de UNTRR, rezulta un cost pentru firmele de transport rutier (preț motorină fără TVA și cu acciza recuperabilă) de 0,96 euro/litru în România, în comparație cu Ungaria – 0,95 euro/litru, Bulgaria – 0,92 euro/litru sau Slovenia – 0,94 euro/litru. Fără acciza recuperabilă și TVA, costul pentru firmele de transport rutier din România ar ajunge la peste 1 euro/litru, iar volumele de motorină alimentate de transportatorii rutieri vor migra către țările vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat. Totodată, transportatorii rutieri vor fi nevoiți să majoreze tarifele de transport cu cel puțin 12% ca urmare a întârzierii rambursării supraaccizei pentru transportatorii rutieri, creștere care se va resimți direct și imediat în prețurile plătite de populație”, mai informează reprezentanţii transportatorilor.
În perioada 2014-2017, au fost aprobate 2.638 cereri de restituire a supraaccizei, în valoare de peste 67,6 milioane lei, potrivit UNTRR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.