Proiectele propuse în această perioadă vor avea nevoie de o finanţare totală de aproximativ 4,1 miliarde de lei, se arată în documentele companiei.
Această finanţare va fi asigurată în proporţie de 84% din tarifele reglementate (tarife de transport şi de servicii de sistem), 11% din veniturile obţinute prin alocarea capacităţii de interconexiune, iar 5% din fonduri nerambursabile.
"Pentru scopul prezentării defalcate a surselor de finanţare a Planului de dezvoltare RET, finanţarea din tariful reglementat include fondurile atrase din piaţa financiară, având în vedere că într-un orizont de timp mai lung tariful reglementat asigură recuperarea integrală a acestor fonduri. O determinare exactă a volumului de finanţare necesar a fi atras din piaţa financiară în orizontul de timp al Planului de dezvoltare RET (2018-2027) nu este fezabilă la acest moment, având în vedere că parametrii de reglementare a tarifului pentru următoarele cicluri de reglementare nu au fost stabiliţi de ANRE", spun reprezentanţii companiei.
Din suma totală, aproape jumătate (47%) va fi utilizată pentru retehnologizarea staţiilor de transformare, 35% pentru creşterea capacităţii de interconectare, 11% pentru creşterea capacităţii de transport a producţiei din Dobrogea, 3% pentru creşterea capacităţii de transport a producţiei din alte zone şi 4% pentru creşterea capacităţii de alimentare a consumului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.