Primul lucru pe care reprezentantul ANAT l-a recomandat a fost ca turiștii să apeleze la o agenție de turism: ”De multe ori o agenție de turism pentru anumite hoteluri poate să aibă tarife mai bune decât anumite platforme, pentru că una e dacă ai o platformă care are mii, zeci de mii, sute de mii de hoteluri și alta dacă o agenție de turism colaborează pe anumite destinații cu anumite hoteluri. Este normal ca acele hoteluri să ofere tarife preferențiale unei agenții dacă o agenție îi creează rulaj unui hotel sau unei rețele de hoteluri chiar”.
O altă recomandare a lui Traian Bădulescu a fost legată de momentul ideal în care să ne facem rezervarea unei vacanțe: ”În medie este bine să ne facem rezervarea cam cu jumătate de an înainte. În România, de exemplu, rezervările early booking au crescut cam cu 40 la sută față de aceeași perioadă a anului precedent. Pentru că, după cum am spus mai devreme, în acest an avem un an mai predictibil. Până prin aprilie vor mai fi reduceri dar mai mici. E drept, a crescut mult numărul românilor care au rezervat. Pentru rezervări, românii și- au dat seama că, dacă rezervă din timp, beneficiază și de destinația dorită, hotelul dorit și la un preț cu între 15 și poate și 50 la sută mai mic în anumite cazuri. Pentru sezonul estival au rezervat din nou tiparele booking. E drept, în timpul pandemiei scăzuseră mult rezervările early booking și este normal, pentru că nu aveam predictibilitate. Nu știam ce se întâmplă în două trei luni”.
Mai departe, Bădulescu a mai spus că: ”Deci am spus să rezerva din timp, să apeleze la un consultant, la o agenție de turism, pentru că agentul lui face și munca de căutare. Decât să cauți tu 20 de destinații, o sută de hoteluri, îți poate veni direct agentul de turism cu ofertele să rezerve din timp”.
O altă recomandate deosebit de importantă pentru turiști dată de Traian Bădulescu este asigurarea: ”Le recomand turiștilor să își facă asigurări. Sunt foarte ieftine și nu se știe niciodată ce se întâmplă. Asigurări de călătorie care implică și sănătate. O asigurare de călătorie implică restituirea integrală a sumei”.
Traian Bădulescu a dat exemplul unei familii aflate în vacanță în Bulgaria și care nu avea asigurare iar unul dintre copii a făcut insolație și a necesitat spitalizare. Părinții au fost nevoiți să scoată din buzunar câteva sute de euro. Dacă aveau asigurarea, acești câteva sute de euro puteau fi compensați de asigurator. Nu mai vorbim despre cazuri în care este vorba de mii de euro. De pildă în cazul unei fracturi la schi în Austria spitalizarea costă câteva mii de euro. O asigurare acoperă acești bani, astfel de accidente se pot întâmpla oricând” a punctat reprezentantul ANAT și a adăugat că: ”Mai există și asigurările storno. În cazul în care se întâmplă ceva grav iar turiștii nu mai pot pleca în vacanță și pot dovedi cu acte își primesc banii înapoi”, a mai spus Traian Bădulescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.