Motivul acestei decizii a companiei îl reprezintă un defect care ar putea face ca motorul să nu se oprească în momentul în care acesta se află la punctul mort.
"Este posibil ca anumite părți ale transmisiei să nu se dezactiveze imediat atunci când vehiculul este trecut în poziția neutră", a precizat miercuri producătorul japonez într-un comunicat, conform CNN.
Ca urmare, vehiculul ar putea "să avanseze din greșeală la o viteză mică atunci când se află pe o suprafață plană și nu sunt acționate frânele, ceea ce duce la un risc crescut de accident", a precizat constructorul auto.
Printre modelele care se vor întoarce în service se enumeră Toyota Tundra, Sequoia și marca de lux a companiei Lexus LX 600 fabricate în perioada 2022-2024.
Compania va informa proprietarii vehiculelor rechemate în service până la sfârșitul lunii aprilie și va actualiza software-ul pentru transmisie, a precizat Toyota.
Aceasta este cea de-a treia rechemare a companiei în Statele Unite din ultima vreme.
Toyota a precizat recent că recheamă în service alte 19.000 de vehicule din cauza unei probleme de software care ar cauza, de asemenea, mai multe accidente. Această rechemare implică anumite modele precum Mirai și Lexus LS, LC, ES din America de Nord, fabricate între 2023 și 2024.
În plus, aproximativ 4.000 de vehicule Toyota Camry și Camry Hybrid sunt, de asemenea, rechemate în service din cauza unor probleme de siguranță a tetierelor scaunelor rabatabile din spate, care "cresc riscul de rănire în timpul anumitor coliziuni".
Toyota este cel mai mare producător auto din lume în funcție de vânzări, dar cu toate acestea riscă să se împotmolească în contextul defecțiunilor tot mai dese.
În decembrie, compania a rechemat în service aproximativ 1 milion de mașini și SUV-uri în Statele Unite din cauza unui posibil defect care ar putea face ca airbagul pasagerului să nu se deschidă în caz de accident.
Rechemarea implică 15 modele Toyota și Lexus din 2020 și 2021, inclusiv Toyota Camry, Rav4, Sienna și Lexus RX350 și ES350.
Într-o altă marcă asupra reputației companiei, la sfârșitul anului trecut, Daihatsu, micul producător auto japonez deținut de Toyota, a oprit producția internă după ce a recunoscut că a falsificat rezultatele testelor de siguranță timp de peste 30 de ani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.