"Având în vedere interesul actual pentru vehiculele electrice, nu trece o zi în care să nu fim întrebați: "Cât timp mai aveți de gând să produceți mașini hibrid?", a declarat Simon Humphries, șeful departamentului de design al Toyota, în cadrul unei prezentări la Tokyo, relatează agenția France Presse.
De asemenea, Toyota tocmai a intrat pe piața în creștere a vehiculelor electrice, cu intenția declarată de a vinde 3,5 milioane de unități pe an la nivel mondial până în 2030. În același timp, însă, cel mai mare producător auto din lume continuă să se bazeze foarte mult pe vehiculele hibrid, care combină tehnologiile termice și electrice.
"Vehiculele electrice sunt o soluție importantă în lupta împotriva încălzirii globale, dar nu sunt întotdeauna cea mai bună opțiune pentru toată lumea. Într-o lume pluralistă, avem nevoie de o diversitate de opțiuni", a adăugat Humphries, amintind de mantra lui Akio Toyoda, directorul general al Toyota.
Prius, care s-a vândut în peste cinci milioane de unități de la lansarea primului model în 1997, "este o mașină prietenoasă cu mediul pentru toată lumea (...). Trebuie să avem soluții ecologice care să fie accesibile pentru câți mai mulți oameni", a insistat el.
În 25 de ani, Toyota a vândut peste 20 de milioane de vehicule hibrid în întreaga lume (toate modelele la un loc), ceea ce a permis "reducerea emisiilor de CO2 cu aproximativ 162 de milioane de tone", a adăugat el.
Cu un design sportiv, noul Prius pretinde o autonomie electrică cu aproximativ 50% mai mare decât cea a generației anterioare. Modelul va fi lansat la nivel mondial în această iarnă, iar în primăvara anului 2023 va fi lansat într-o versiune hibridă plug-in, care va fi singura vândută în Europa.
Cu toate acestea, eficiența ecologică a mașinilor hibrid este tot mai controversată, nu în ultimul rând pentru că variază foarte mult în funcție de utilizarea reală a acestor vehicule. La sfârșitul lunii octombrie, Parlamentul European a aprobat un text care interzice vânzarea de vehicule termice noi în Europa începând din 2035, inclusiv a celor hibride.
Totuși, documentul lasă ușa deschisă pentru ca hibrizii plug-in să poată fi vânduți în continuare, dacă aceștia își vor elimina complet emisiile de gaze cu efect de seră până atunci.
"Deși hibrizii au emisii mai mici decât vehiculele cu motoare cu combustie tradiționale, doar vehiculele electrice și cele cu hidrogen au potențialul de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră la un nivel compatibil cu Acordul de la Paris", care vizează limitarea încălzirii globale la 1,5 grade Celsius față de era preindustrială, a susținut miercuri ONG-ul Greenpeace.
Citește și Mercedes reduce prețurile mașinilor electrice în China. Care este motivul
Decizia vine în în condiţiile în care competiţia acerbă de pe cea mai mare piaţă de automobile electrice afectează vânzările, transmite Bloomberg.
Producătorul german de automobile de lux a publicat marţi seara un comunicat pe pagina sa de Internet conform căruia a decis să reducă preţurile pentru anumite modele din gama EQ, începând de miercuri, şi de asemenea că va oferi subvenţii clienţilor care au cumpărat recent acest tip de automobile.
Reducerile de preţuri par să fie aplicabile imediat, în condiţiile în care miercuri pe pagina de Internet a Mercedes din China un automobil electric EQE avea un preţ de 478.000 yuani (67.675 de dolari), comparativ cu 528.000 de yuani marţi. Modelul de lux EQS avea miercuri un preţ de catalog de 956.000 de yuani, comparativ cu 1,19 milioane de yuani marţi, adică echivalentul unei reduceri de preţ de aproximativ 33.000 de dolari.
Potrivit unor surse din interiorul companiei, Mercedes a decis să taie preţurile pentru că vânzările sale din China au fost dezamăgitoare. Unii dealeri Mercedes au încercat deja să deruleze promoţii în încercarea de a stimula vânzările, în condiţiile în care livrările de automobile electrice EQS au scăzut până la 100 de unităţi pe lună, susţin sursele.
EQS este o versiune complet electrică a modelului Mercedes S-Class, un vehicul conceput pentru a include cele mai avansate tehnologii ale producătorului german. Însă designul EQS face ca pasagerii de pe locurile din spate au mai puţin spaţiu deasupra capului, un dezavantaj pe piaţa chineză unde clienţii bogaţi preferă să stea pe locurile din spate în loc să conducă automobilul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.