Compania a recomandat să nu conducă anumite modele produse în perioada 2003 – 2005, scrie BBC.
Din 2009, peste 30 de decese au fost legate de umflările airbagurilor produse de Takata, scrie Reuters. Toyota a declarat că "dacă airbagul se declanșează, este probabil ca o piesă din interior să explodeze și să împrăștie fragmente metalice ascuțite".
Aceste fragmente "ar putea provoca răni grave sau moartea șoferului sau a pasagerilor", a adăugat aceasta.
Vehiculele implicate în această rechemare în service sunt modelele Corolla 2003-2004, Corolla Matrix 2003-2004 și RAV4 2004-2005.
Problemele grave legate de declanșarea airbagurilor Takata au dus la cea mai mare rechemare în service din istoria industriei auto, implicând peste 100 de milioane de produse și peste 20 de producători auto.
După mai mult de un deceniu și jumătate de rechemări, procese și o anchetă penală în SUA, Takata și-a declarat falimentul în 2017. Activele sale au fost vândute companiei chineze Key Safety Systems, pentru aproximativ 1,6 miliarde de dolari.
Aceasta nu este singura problemă cu care Toyota s-a confruntat în ultimele luni.
Săptămâna aceasta, gigantul auto japonez a suspendat livrările unor vehicule din cauza unor nereguli în testele de certificare pentru motoarele diesel, care au fost dezvoltate de Toyota Industries.
O investigație a arătat că angajații Toyota Industries au manipulat unele teste realizate de către companie.
Motoarele afectate sunt folosite la 10 modele vândute la nivel mondial, inclusiv la furgoneta Hiace și la vehiculul utilitar sport Land Cruiser, a precizat Toyota.
Toyota încearcă, de asemenea, să rezolve un caz al mărcii Daihatsu, după ce acesta a recunoscut că a falsificat teste de siguranță care datează de mai bine de trei decenii.
La sfârșitul anului trecut, sediul Daihatsu a fost percheziționat de ministerul japonez al transporturilor, iar livrările globale de vehicule au fost suspendate. De atunci, guvernul a revocat certificarea a trei modele Daihatsu.
Marți, Toyota a anunțat că a vândut un număr record de 11,2 milioane de vehicule în 2023, consolidându-și poziția de cel mai bine vândut producător auto din lume pentru al patrulea an consecutiv.
Cel mai apropiat rival al său, Volkswagen, a vândut 9,2 milioane de vehicule anul trecut.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.