Toyota apelează la LG pentru a recupera timpul pierdut. Investiții de miliarde

Simona Haiduc |
Data publicării:
Fabrică de mașini
Fabrică de mașini

Grupul sud-coreean va investi 3 miliarde de dolari pentru a-și spori capacitatea de producție în America.

În fiecare lună, Toyota, cel mai mare constructor auto din lume, vinde mai puțin de 1.000 de vehicule complet electrice în Statele Unite sub diferite mărci. În același timp, Tesla vinde de 55 de ori mai multe. În încercarea de a recupera decalajul de pe piața americană, Toyota a semnat un contract uriaș pentru furnizarea de baterii cu grupul sud-coreean LG Energy Solution.

Potrivit termenilor acordului, anunțat joi, compania coreeană va livra anual, începând din 2025, echivalentul a 20 de gigawați oră (GWh) de celule de baterii de tip NCMA către uzinele americane ale companiei. Aceste baterii cu litiu, care utilizează o combinație chimică bazată pe nichel, cobalt, mangan și aluminiu, echipează deja anumite modele Tesla și General Motors în Statele Unite.

Investiții în Michigan

Pentru a-și spori capacitatea de producție în America de Nord, unde are, de asemenea, acorduri de furnizare cu Hyundai, Stellantis și Honda, LG Energy Solution intenționează să investească 3 miliarde de dolari în liniile sale de asamblare a celulelor din Holland, Michigan.

Până în 2025, situl ar trebui să fie capabil să producă anual echivalentul a 40 de gigawați oră de celule de baterii. "Vom oferi soluții inovatoare de energie pentru a ajuta Toyota să treacă la vehiculele electrice cu baterii", a explicat Youngsoo Kwon, CEO al LG Energy Solution, într-un comunicat de presă.

Deocamdată, Toyota nu asamblează mașini 100% electrice în uzinele sale din SUA. Ea trebuie să importe din Asia toate SUV-urile bZ4X și Lexus RZ livrate dealerilor săi americani. Pentru a câștiga cotă de piață pe acest segment în creștere rapidă și pentru a profita de prevederile puternicului sistem american de subvenții pentru energiile cu emisii reduse de dioxid de carbon, IRA, producătorul japonez intenționează să își asambleze mașinile 100% electrice direct în uzina sa din Kentucky începând cu 2025 și să se aprovizioneze cu baterii la nivel local.

În acest caz, grupul se va putea baza fie pe celulele LG "Made in USA", fie pe livrările de la propria fabrică de baterii, aflată în prezent în construcție în Carolina de Nord. "O aprovizionare sigură, pe scară largă, cu baterii litiu-ion și o relație pe termen lung au fost esențiale pentru a sprijini planurile de creștere ale Toyota pentru BEV-uri (vehicule electrice cu baterii) în America de Nord", a declarat Tetsuo Ted Ogawa, președintele Toyota Motor North America.

Un portofoliu gigantic

Această primă alianță între producătorul auto numărul unu la nivel mondial și gigantul coreean al bateriilor ar trebui să permită Toyota să recupereze o parte uriașul decalaj înregistrat pe segmentul vehiculelor electrice.

În calitate de lider de piață în domeniul motoarelor pe benzină, de pionier în domeniul tehnologiilor hibride și de pionier în ceea ce privește modelele alimentate cu hidrogen, Toyota a neglijat mult timp soluțiile 100% electrice. Dar creșterea spectaculoasă a cererii pentru această tehnologie pe piața chineză, în Europa și în anumite regiuni din Statele Unite a obligat-o să-și revizuiască strategia.

Noul director general al grupului, Koji Sato, care lucrează încă sub conducerea fostului șef Akio Toyoda, susține acum că va putea vinde 3,5 milioane de mașini 100% electrice pe an până în 2030. Până în 2022, a vândut 24.466 de unități la nivel mondial.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.7317
Diferența 0.0147
Zi precendentă 4.717
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9766 RON
USD flag1 USD = 4.7317 RON
GBP flag1 GBP = 5.9743 RON
CHF flag1 CHF = 5.3535 RON
AUD flag1 AUD = 3.0801 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3872 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4280 RON
SEK flag1 SEK = 0.4288 RON
XAU flag1 XAU = 405.9099 RON
Monede Crypto
1 BTC = 470042.02RON
1 ETH = 16010.18RON
1 LTC = 426.56RON
1 XRP = 6.54RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.59%
6 luni: 5.63%
12 luni: 5.68%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17302.900.63%
BET-BK3221.640.41%
BET-EF929.350.69%
BET-FI60662.120.61%
BET-NG1219.650.92%
BET-TR38161.220.63%
BET-TRN37092.260.63%
BET-XT1485.430.59%
BET-XT-TR3220.460.59%
BET-XT-TRN3136.900.59%
BETAeRO921.78-0.46%
BETPlus2560.280.63%
RTL38306.500.68%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel