Potrivit Bloomberg, peste 40% dintre contractele pentru vaccinul de la AstraZeneca, sau 2,4 miliarde de doze, au fost încheiate de țări cu venituri medii și mici. Spre comparație, SUA au comandat 300 milioane de doze, țările europene - 505,3 milioane.
O asemenea cerere este determinată de accesibilitatea vaccinului de la AstraZeneca. De altfel, compania a anunțat deja că nu intenționează să scoată profit de pe urma tratamentului dezvoltat de ea pe durata pandemiei și va fixa un preț de 4-5 dolari/doză. Pentru comparație: costul unei doze de vaccin de la Pfizer este, pentru Statele Unite, de 19,5 dolari, ceea ce înseamnă 39 de dolari pentru ambele componente, având în vedere că este nevoie de două injecții. Moderna a avansat un preț de 32,37 de dolari.
În plus, vaccinul AstraZeneca mai are un avantaj important, subliniază Bloomberg. El poate fi păstrat și la temperaturi normale, chiar și într-un frigider obișnuit. Mult mai ”pretențioase”, vaccinurile de la Pfizer și Moderne au nevoie de temperaturi foarte coborâte, ce pot ajunge chiar și la minus 70-80 de grade Celsius.
Citește și Punctul VULNERABIL al tuturor vaccinurilor împotriva COVID-19
Locul doi după numărul de precomenzi pentru vaccinul împotriva coronavirusului a revenit producătorului american Novavax, cu 1,4 miliarde de doze, din care 160 de milioane sunt destinate Statelor Unite, Europa solicitând doar 100 de milioane.
Podiumului premiaților este încheiat de gigantul Johnson&Johnson, cu 1,3 miliarde de doze, din care 430 de milioane pentru SUA și 300 milioane pentru statele europene. Urmează Pfizer și BioNTech (1,1 miliarde de precomenzi, din care 300 de milioane sunt rezervate europenilor, pentru 4,6 miliarde de dolari) și Moderna, cu 778,2 milioane de doze.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.