Concret, este vorba de tichete de biciclete, o măsură cu un dublu scop: achiziționarea unei biciclete pentru a face naveta de acasă la serviciu și înapoi (o subvenție de 1.500 de lei o dată la trei ani) și acoperirea unei părți a costului de transport cu bicicleta (maximum 300 de lei pe an).
De aceste tichete de bicicletă urmau să beneficieze, conform proiectului, persoanele angajate în baza unui contract individual de muncă, indiferent că vorbim de firme private, de entități publice (regii autonome, societăți naționale, instituții bugetare) sau persoanele fizice autorizate.
Dacă proiectul ar fi ajuns să fie aplicat, salariații ar fi putut primi o subvenție pentru cumpărarea unei biciclete și/sau o indemnizație de kilometraj pentru bicicletă, ambele sub forma acestor tichete de bicicletă.
Citește și TICHETE cadou. Codul fiscal, MODIFICAT. Ce se întâmplă
Subvenția se ridica la cel mult 1.500 de lei, iar indemnizația ar fi fost de 33 de bani pe kilometru, într-o limită anuală de 300 de lei, precizează Avocatnet. Conform proiectului de lege, decizia de acordare a tichetele urma să aparțină fiecărui angajator în parte, după discuții purtate, în acest sens, cu sindicatele sau reprezentanții salariaților.
Tichetele de bicicletă ar fi fost acoperite din banii angajatorului, însă acestea ar fi fost deductibile limitat. Practic, acordarea acestor subvenții ar fi reprezentat o noutate pentru România, în condițiile în care acum nu există prevederi legale care să instituie o asemenea posibilitate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.