Statul român oferă tichete de vacanță pentru aproximativ 2 milioane de angajați tocmai pentru a stimula turismul intern, dar românii încă preferă sejururile în străinătate.
Se pare că hotelierii și cei din industria de restaurante și cantine au nevoie de o creștere calitativă a serviciilor oferite pentru a putea concura măcar cu destinațiile apropiate, cum este cazul celor de pe litoralul bulgăresc, magnet de turiști români în ultimii ani.
Pentru activitatea de outgoing turiştii români care au beneficiat de acţiunile turistice organizate de agenţiile de turism tour operatoare au reprezentat 42,9% din numărul total de turişti care au călătorit cu acest tip de agenţie, urmează turiştii români care au efectuat călătorii turistice interne cu 51,1% şi turiştii străini care au venit în România cu 6%.
Pentru acţiunile turistice organizate de agenţiile de turism cu activitate de vânzare, activitatea de outgoing a reprezentat 63,9% din numărul total de turişti care au călătorit cu acest tip de agenţie, activitatea de turism intern a reprezentat 34,2% şi activitatea de incoming 1,9%.
Turiştii români participanţi la acţiunile turistice interne organizate de către agenţiile de turism tour operatoare au optat în principal pentru zona litorală (63,8%), pentru zona montană (8,8%) şi pentru zona balneară (5,2%).
Citește și:Oferte de vacanțe reduse și cu 54%, la Târgul de Turism
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.