O rețea de socializare bazată pe publicarea de texte scurte, o filă de tendințe și posibilitatea de partajare a mesajelor considerate de impact. Nu este vorba de X (fostul Twitter), ci de rivalul său Threads, lansat de Mark Zuckerberg și grupul său Meta vara trecută.
Iar după cum merg lucrurile, Zuckerberg are se pare șanse să câștige pariul de a concura cu X. Potrivit datelor companiei Apptopia, aplicația are acum mai mulți utilizatori zilnici în Statele Unite decât pe X, iar această tendință nu este de ieri, de azi, este din decembrie și nu are de gând să se oprească.
Threads a însumat, în ultimele săptămâni, 28 de milioane de utilizatori activi zilnic în Statele Unite, comparativ cu 22 de milioane pentru X. Cu 55% mai mult decât în decembrie. Aplicația a devenit și una dintre cele mai descărcate din magazinul de aplicații Apple (App Store) și se află pe locul trei în clasament, în timp ce X a scăzut pe locul 41.
Aplicația Meta a cunoscut o scădere a succesului său la o lună de la lansarea în iulie 2023. Deși adunase aproape 100 de milioane de înregistrări la câteva zile după apariția pe piață, rețeaua de socializare a pierdut aproape jumătate dintre utilizatori patru săptămâni mai târziu. „Evident, când ai 100 de milioane de oameni care se înscriu simultan, ideal ar fi să-i păstrezi, dacă nu pe toți, măcar jumătate. Dar nu am ajuns încă acolo”, spunea, pe atunci, Mark Zuckerberg.
Strategie pe termen lung
De altfel, creatorul Facebook nu a făcut niciodată un secret din dorința lui de a face din Threads un element esențial din peisajul rețelelor de socializare. În acest scop, CEO-ul a mizat pe fragilitatea persistentă a X. De când a fost cumpărată de Elon Musk, în octombrie 2022, X a cunoscut numeroase polemici, iar lipsa de moderație i-a îndepărtat pe mulți cei care foloseau aplicația pentru vești de ultimă oră. În timp ce Threads a refuzat să fie o sursă de ”breaking news”.
Algoritmul scoate în evidență mesaje ce datează chiar și de câteva zile. Și nu recomandă conținut politic sau chestiuni de natură sociale provenite din conturile la care utilizatorul nu este abonat.
Threads a fost lansat în Europa în decembrie anul trecut și a avut un debut fulgerător pe continent, depășind 2,6 milioane de descărcări în Europa în doar trei zile. Dacă, de atunci, nebunia pare să se fi stins, Threads rămâne totuși prima cea mai descărcată aplicație din categoria rețelelor sociale de pe App Store-ul francez.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.