Producătorul american de vehicule electrice va rechema 70.434 de vehicule Model S, Model X și Model 3 importate și 10.127 de mașini Model 3 fabricate în China, a anunțat vineri, într-o declarație, Administrația de Stat pentru Reglementarea Pieței din această țară.
Rechemările Model S și Model X necesită o remediere software over-the-air pentru a rezolva un defect al sistemului de gestionare a bateriei mașinilor, care poate duce la o pierdere de energie, în timp ce modelele Model 3 în cauză au un dispozitiv de fixare a centurii de siguranță defect.
Tesla a solicitat tuturor proprietarilor de Model 3 afectați să își returneze mașinile pentru o verificare și întreținere, dacă este necesar, îndemnând totodată șoferii să fie "precauți" pe șosea.
Tesla și problemele sale din China
Constructorul american de vehicule electrice trece printr-o perioadă dificilă în China, cea mai mare piață auto din lume, livrările de luna trecută scăzând la 71.704 de la un nivel record de 83.135 în septembrie, ceea ce subliniază recenta reducere de preț a producătorului auto pentru a stimula cererea.
De asemenea, Tesla își schimbă abordarea de marketing în China, deoarece concurența acerbă din partea rivalilor interni, precum BYD Co. și vânzările inegale îi pun în pericol planurile de creștere pe ceea ce este, de asemenea, cea mai mare piață de mașini electrice din lume.
Deși Tesla și-a modernizat recent fabrica din Shanghai pentru a-și dubla capacitatea de producție la aproximativ 1 milion de mașini pe an, timpii de așteptare pentru mașini s-au redus la doar o săptămână, de la 22 de săptămâni la începutul acestui an, semn că firma se luptă să stimuleze vânzările pentru a-și atinge aceste ambiții.
Compania lui Elon Musk suferă, de asemenea, din cauza diverselor controverse legate de siguranța produselor în China, după un accident recent în sud-estul țării, în care au murit două persoane.
Probleme tehnice majore care au dus la decesul mai multor persoane
În timp ce Tesla a declarat la începutul acestei luni că va ajuta la o anchetă a poliției în cazul accidentului mortal în care a fost implicat modelul Y sport utilitar, susținând că datele prelevate de la mașină nu au arătat nicio dovadă că pedala de frână a fost apăsată, șoferul și familia sa au insistat că accidentul trebuie să fi fost cauzat de o problemă tehnică.
Aceasta a reamintit publicului de un protest de profil înalt de anul trecut, în timpul căruia o proprietară a unui Model 3 s-a urcat pe un vehicul de prezentare la salonul auto de la Shanghai și a strigat că era să moară din cauza faptului că frânele Tesla nu au funcționat. Tesla, care inițial s-a bucurat de o primire pe covorul roșu în China, a prezentat în cele din urmă scuze publice după ce s-a confruntat cu critici din partea autorităților locale și a presei de stat, fără a recunoaște vreun defect al mașinii.
Rechemarea de vineri nu este prima pentru Tesla în China, deși amploarea sa este mai mică decât cele anterioare.
În luna iunie a anului trecut, Tesla a fost nevoită să facă o reparație software la peste 285.000 de mașini, adică la majoritatea vehiculelor pe care le-a livrat acolo în ultimii ani, pentru a rezolva o problemă de siguranță identificată de autoritatea de reglementare a țării.
China este cea mai importantă piață a Tesla după SUA. Modelele Model Y și Model 3 fabricate la fabrica sa de la periferia orașului Shanghai alimentează piața locală și sunt exportate și în alte părți ale Asiei și Europei.
Citește și:
Elon Musk a pierdut 100 de miliarde $ iar Tesla se prăbușește
Pierderile lui Elon Musk pentru 2022 au depășit 100 de miliarde de dolari, în timp ce acțiunile Tesla Inc. au scăzut la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani.
Cofondatorul Tesla este în continuare cea mai bogată persoană din lume, cu o avere de 169,8 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Billionaires Index, chiar și după ce luni și-a văzut averea netă scăzând cu 8,6 miliarde de dolari. El a scăzut cu 100,5 miliarde de dolari în acest an - cel mai mult decât oricine altcineva din indicele de avere - după ce a atins un vârf de 340 de miliarde de dolari în urmă cu puțin mai mult de un an.
Producătorul de mașini electrice cuprinde cea mai mare parte a averii sale și se luptă cu restricțiile din ce în ce mai mari legate de Covid în China, cea mai mare piață a sa din afara SUA. Firma cu sediul în Austin, Texas, a anunțat recent o rechemare în service a peste 300.000 de mașini din cauza unor faruri spate defecte, în timp ce se confruntă, de asemenea, cu blocaje în lanțul de aprovizionare și cu o creștere a costurilor materiilor prime.
Acțiunile Tesla au scăzut luni cu 6,8%, la 167,87 dolari în tranzacțiile de la New York - cel mai scăzut nivel din noiembrie 2020 - și au scăzut cu 52% în acest an. Acest lucru se compară cu un declin de 29% în indicele Nasdaq 100, care are o pondere mare de tehnologie. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.