Este o creştere cu 8% faţă de august şi un record pentru fabrica Tesla din Shanghai de când a demarat producţia, în decembrie 2019, şi depăşeşte precedentul record al livrărilor, de 78.906 unităţi, înregistrat în iunie 2022.
"Nivelul record al vânzărilor de modele Tesla produse în China arată că vehiculele electrice conduc tendinţa în mobilitate", se arată într-un comunicat al companiei americane.
Pe plan global, Tesla a livrat 343.830 de vehicule electrice în trimestrul trei din 2022, un record pentru cel mai valoros producător auto mondial, dar sub aşteptările analiştilor, de 359.162 de unităţi.
Conform datelor Reuters, în iulie, Tesla a investit masiv în modernizarea fabricii din Shanghai, astfel încât capacitatea de producţie săptămânală a ajuns la aproximativ 22.000 de unităţi, faţă de nivelul precedent, de 17.000, în iunie.
China este a doua mare piaţă a Tesla, dar în statul asiatic se confruntă cu concurenţa în creştere din partea producătorilor locali de vehicule electrice.
La Shanghai sunt produse Model 3 şi Model Y pentru a fi vândute atât în China ,cât şi pentru a fi exportate spre alte pieţe, inclusiv în Europa şi Australia.
Asociaţia Constructorilor de Automobile din China (CPCA) estimează că în 2022 un număr record de şase milioane de automobile electrice ar urma să fie vândute în China, pe fondul exploziei cererii pentru automobile curate.
Noua prognoză marchează o dublare faţă de cele 2,99 milioane de vehicule electrice înmatriculate în 2021 în China, ceea ce scoate în evidenţă creşterea semnificativă a cererii pentru autoturisme curate în China şi provocările pentru constructorii tradiţionali în a se adapta la o piaţă care devine rapid una verde.
Autorităţile centrale şi locale din China au luat măsuri pentru a ajuta industria auto să îşi revină după restricţiile şi carantinele care au afectat vânzările la începutul anului. În mai, Guvernul de la Beijing a redus cu 50% taxele la achiziţionarea unui autoturism cu emisii reduse în timp ce autorităţile municipale au venit şi ele cu subvenţii şi stimulente pentru a-i convinge pe cumpărători să se orienteze spre un vehicul cu emisii reduse.
Vânzările de autoturisme electrice şi hibrid scad în Europa dar cresc în România
Vânzările de autoturisme electrice şi cu motor hibrid au scăzut în Europa în al doilea trimestru al acestui an, conform datelor publicate de Compania de Consultanţă PricewaterhouseCoopers, însă piaţa din România, relativ mică încă, este în continuare în creştere - arată acelaşi studiu.
Vânzările de maşini 'verzi' din principalele zece pieţe auto europene, respectiv Germania, Franţa, Italia, Spania, Marea Britanie, Suedia, Norvegia, Ţările de Jos, Elveţia şi Austria, au scăzut cu 4,% în trimestrul al doilea al acestui an, reflectând în continuare problemele cu care se confruntă producătorii, legate în special de lipsa componentelor şi de întârzierea livrărilor - reiese dintr-o analiză realizată de Departamentul de Strategie Globală din reţeaua PwC. Conform studiului, în primele două trimestre din 2021 au fost înregistrate creşteri de sută la sută şi, respectiv, 259%, după care avansul s-a temperat la 32 de procente în trimestrul al treilea, 6% în trimestrul patru şi 13 procente în primele trei luni din 2022.
Vânzările de maşini electrice au fost singurele care şi-au continuat creşterea în trimestrul al doilea al anului curent la nivel european, înregistrând un avans de peste 8%, care nu a putut compensa însă scăderile consemnate de modelele hibrid. În prima jumătate a anului, cota de piaţă a maşinilor 'verzi' în Europa a ajuns la 45,6%, din care mai mult de jumătate reprezintă modele hibrid. Piaţa de profil din România, fiind încă mică, îşi continuă creşterea cu o rată de peste sută la sută, iar în iulie, vânzările de maşini electrificate le-au depăşit pentru prima dată pe cele diesel, conform datelor PwC România, transmite Rador.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.