Compania americană a pierdut în trimestrul al patrulea titlul de lider în vânzările de vehicule electrice în favoarea companiei chineze BYD , dar în primele 10 luni ale anului 2023 ambele companii și-au crescut cota pe o piață chineză a vehiculelor electrice în încetinire și foarte competitivă.
Tesla a vândut în medie peste 1.500 de EV-uri în fiecare dintre magazinele sale din China în primele 10 luni din 2023, față de 1.300 în 2022, potrivit datelor furnizate de China Merchants Bank International (CMBI).
În comparație, BYD a vândut sub 600 de mașini per magazin în aceeași perioadă din 2023, inclusiv vehicule hibrid plug-in, similar cu performanța sa din 2022, deși, per ansamblu, a vândut mult mai multe EV-uri decât Tesla, ținând cont că prețul modelelor celor mai bine vândute este la jumătate față de modelele Tesla și are de 11 ori mai mulți distribuitori locali.
"Poate că Tesla are o productivitate mai mare pe magazin, dar creșterea lor este limitată, mai ales în comparație cu BYD", a declarat Bill Russo, directorul general al firmei de consultanță Automobility din Shanghai.
Cota de piață a Tesla pe piața EV din China a crescut la 12% în primele 10 luni ale anului 2023, de la 10% în 2022, în timp ce cota BYD a crescut la 27% de la 21% în aceeași perioadă, în timp ce rivalii lor au scăzut în vânzări, potrivit datelor Automobility și ale Asociației autoturismelor din China.
Monitorizarea dealerilor auto din China
Tesla monitorizează din oră în oră cei 2.800 de vânzători din cele 314 magazine ale sale din China, evaluând cât de eficienți sunt aceștia în a convinge potențialii consumatori să viziteze magazinele, să organizeze teste de condus și să plaseze comenzi, au declarat unele surse pentru Reuters.
Sursele au declarat că această colectare de date în timp real procură date pentru strategia de prețuri a companiei, care îi permite să influențeze cererea pentru anumite versiuni de modele și a dus astfel la șapte creșteri de prețuri și trei reduceri în China anul trecut. Compania poate apoi să facă planuri de producție eficiente din punct de vedere al costurilor pe baza prețurilor și a aprovizionării cu materii prime.
Aceasta își gestionează personalul în mod similar cu gigantul chinez Meituan, care măsoară timpii de livrare la minut și secundă, a declarat una dintre persoane.
Vânzătorii Tesla considerați că nu au fost suficient de activi au fost concediați în aceeași zi în care s-a realizat constatarea, mai spun sursele.
Compania își stimulează personalul oferind un salariu de bază mai mare decât rivalii din acest domeniu, permițând celor mai buni să câștige până la 30.000 de yuani (4.203,56 dolari) pe lună, inclusiv bonusuri.
BYD are o abordare mai convențională pentru reprezentanțele cu cele 3.400 de magazine ale sale și vinde modele hibrid plug-in alături de vehiculele electrice cu baterii. Compania le-a promis dealerilor recompense de până la 2 miliarde de yuani (279,52 milioane de dolari) pentru a atinge un obiectiv de vânzări globale de 3 milioane de unități în 2023.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.