Dan Haliga a arătat că, de-a lungul ”anilor, s-au efectuat o grămadă de modificări în programul cadru. Spitalele și instituțiile care oferă servicii medicale au trebuit, de la an la an, să se adapteze noilor cerințe din contract. Astfel că, prin 2016-2017, devenise foarte important ca spitalele să-și realizeze un număr de bolnavi exact cât contractează cu Casa de Asigurări de Sănătate. Orice depășire nu putea fi decontată”, a precizat el.
”De aici ne-a venit ideea creării acestui sistem de telemedicină”, a recunoscut Dan Haliga. ”La început, noi l-am gândit ca un fel de tele-consultanță decât de tele-consultație. Ideea era ca acei pacienți care ajungă în spital, să ia legătura cu medicul de familie, cu spitalul și să-și poată face o programare, astfel încât pacientul să beneficieze de o reducere de timp, de o reducere de costuri. La rândul lui, spitalul să-și poată monitoriza foarte bine numărul de bolnavi contractați cu Casa”.
Administratorul Innovate IT a arătat că acesta a fost motivul pentru care, ”în acești doi ani în care am lucrat la această aplicație și am pus bazele, am luat în calcul mai mulți termeni, astfel încât să putem acoperi o gamă cât mai largă de a telemedicinei. Am plecat de la acea tele-consultanță, am făcut o parte cu tele-consultație - legătura video dintre pacient și medic -, o tele-expertiză unde, în sistemul nostru, putem face legătura între doi medici, un medic de familie și un medic preferat de către medicul acesta, un medic din spital, la care poate fi trimis pacientul respectiv.
Componentele sistemului
Am făcut o parte de tele-radiologie, în care pacientul își poate ține absolut toate investigațiile medicale: rețete, imagini radiologice, analize de laborator, un fel de bibliotecă a lui cu tot istoricul lui de-a lungul timpul. Există și altă parte, tele-monitorizarea - monitorizarea bolnavilor cronici pe o durată de timp, astfel încât pacientul să-și poată trece constant acele valori în aplicație și în momentul în care intră în legătură cu medicul, acesta să vadă toți acești indicatori, a detaliat Haliga.
Citește și: Dr. Paul Gusbeth: Aplicațiile de TELEMEDICINĂ se pot extinde în viitor (VIDEO)
Odată cu Ordinul din luna martie, a continuat el, ”când Ministerul Sănătății solicita spitalelor să implementeze un sistem de telemedicină, unele dintre aceste unități medicale au apelat la noi și am reușit la Spitalul de pediatrie din Iași, la Spitalul de Obstretică și Ginecologie din Iași, Spitalul de recuperare Iași, Spitalul Colțea din București. Spitalul județean din Slatina a achiziționat un sistem de monitorizare a bolnavilor în secțiile de covid-19 din spital. Spitalul din Rădăuți a implementat în secția de ambulatoriu acest sistem. Au mai intrat în aplicație și o serie de medici, care înainte lucrau în spitale private.
Ne dorim o continuare a sistemului și după această perioadă, dorim o implementare legislativă în domeniu și sperăm să intre în acest sistem un număr cât mai mare de medici de familie, astfel încât să ușurăm contactul dintre pacienți și medici. Astfel încât să ajungem și la o finalitate a sistmeului, anume pancient - medic de familie - spital”, a subliniat Dan Haliga.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.