Publicitate
Cererea de vehicule electrice scumpe nu demarează în Europa, în ciuda interdicției Uniunii Europene privind mașinile cu motor cu combustie care va intra în vigoare în 2035, ceea ce afectează foarte mult industria auto europeană.
Vânzări în creștere
Dar Renault, cel mai mic decât competitori și care în 2020 a înregistrat pierderi record, dă dovadă de o putere surprinzătoare în mașinile hibride care folosesc atât un motor cu combustie, cât și electric. Pe parcursul primelor opt luni ale anului, vânzările de modele hibride Renault, inclusiv Clio și Captur, au crescut cu 55% față de anul precedent, potrivit cifrelor preliminare de la Renault. Această creștere este mai mare decât cea de 21,1% înregistrată în ansamblul Uniunii Europene, potrivit datelor de la ACEA, organismul sectorial european.
Creșterea vânzărilor, care a ajuns la 60% în primul semestru, a făcut din marca Renault a doua marcă europeană pe acest segment, după Toyota. japoneze.
Renault este mai agilă
„Renault pare să se descurce foarte bine”, au declarat analiștii Stifel după ce producătorul auto a anunțat pe 8 octombrie că își respectă obiectivele de business, unul dintre puținii producători auto tradiționali care nu și-a revizuit în jos estimările în actualele condiții dificile de piață. „Credem că Renault este mai versatilă și mai agilă decât colegii săi”, au adăugat ei.
Menținerea puterii sale în mașinile hibride, mai ieftine decât vehiculele electrice, dar mai puțin poluante decât vehiculele tradiționale, l-ar putea ajuta pe de Meo să reducă emisiile totale ale grupului și să crească vânzările pe termen scurt. Cererea de vehicule hibride ar urma să crească până la sfârșitul acestui deceniu, înainte ca vehiculele electrice să preia controlul, potrivit firmelor de consultanță Dataforce și S&P Global.
Cu o capitalizare de piață de 11,6 miliarde de euro (12,68 miliarde de dolari), Renault valorează doar un sfert față de liderul european Volkswagen, ceea ce îl face mai agil, dar potențial mai vulnerabil decât egalii săi la creșterea mașinilor electrice din China.
Compania, deținută în proporție de 15% de statul francez, caută, de asemenea, un nou management după ce a abandonat în mare parte alianța de două decenii cu Nissan și Mitsubishi și după ce a renunțat la planurile pentru o IPO a sucursalei de vehicule electrice Ampere.
O cutie ieftină
Secretul succesului recent al Renault în domeniul vehiculelor hibride constă în utilizarea tehnologiei pe care grupul francez o stăpânește perfect. Pionieri ai cutiilor de viteze în urmă cu un secol, inginerii Renault au apelat la un ambreiaj simplificat – folosit pentru a conecta și deconecta treptele de viteză fără a fi nevoie de o bancă de sincronizatoare – pentru a crea un sistem de transmisie hibrid ieftin, numit E-Tech.
O cutie de viteze folosește sincronizatoare și viteze pentru a gestiona viteza motorului și transmisia acestuia la roți. Sistemul E-tech, care poate fi folosit pe toate modelele Renault, necesită mai puține componente decât alte motoare duale, ceea ce îl face mai ușor și mai ieftin.
Investitorii par mulțumiți. Acțiunile Renault au crescut cu 6,4% în acest an, în timp ce indicele bursier auto european a scăzut cu 12%. „Renault este deosebit de confortabil să echilibreze vehiculele electrice cu baterie și trenurile de propulsie hibride în comparație cu concurenții săi”, a spus Philippe Houchois, analist la Jefferies.
Un avantaj de durată
Analiştii anticipează o evoluție ascendentă pe măsură ce Renault lansează noi modele la preţuri accesibile. Clio hibrid este cu 400 de euro mai scump decât Toyota Yaris și Peugeot 208, dar este mai puternic și sistemul său de cutie de viteze E-tech poate fi folosit pe mașini mici, precum și la noul sedan coupe Rafale de 300 de cai. „Renault va menține acest avantaj câțiva ani”, a declarat Antoine Giraud, analist la S&P Global.
Puterea vehiculelor hibride, mai puțin dăunătoare pentru mediu decât mașinile obișnuite, va ajuta Renault să respecte regulile UE care vizează limitarea emisiilor de CO2, chiar dacă vinde mai puține vehicule electrice decât concurenții săi, a apreciat Benjamin Kibies, analist la cabinetul de consultanță Dataforce, cu sediul în Germania.
Mașinile hibride E-Tech de la Renault emit doar 95 de grame pe kilometru, ceea ce a ajutat grupul să atingă o medie de 114 grame de CO2 în primele șase luni ale anului 2024, potrivit Dataforce. Este mai bine decât emisiile medii de CO2 ale Ford și Volkswagen, care sunt de 123 și, respectiv, 125 de grame.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.