Tehnologia hibridă low-cost permite Renault să-și tragă sufletul

Simona Haiduc |
Data publicării:
Renault
Renault

Luca de Meo, CEO-ul Renault pariază pe o tehnologia a cutiei de viteze la preț redus, ceea ce îl ajută pe producătorul auto francez să câștige teren pe piața europeană de mașini hibride în creștere rapidă, oferindu-i posibilitatea să-și tragă un pic respirația când rivalii sunt încolțiți de provocarea mobilității electrice.

Publicitate

Cererea de vehicule electrice scumpe nu demarează în Europa, în ciuda interdicției Uniunii Europene privind mașinile cu motor cu combustie care va intra în vigoare în 2035, ceea ce afectează foarte mult industria auto europeană. 

Vânzări în creștere 

Dar Renault, cel mai mic decât competitori și care în 2020 a înregistrat pierderi record, dă dovadă de o putere surprinzătoare în mașinile hibride care folosesc atât un motor cu combustie, cât și electric. Pe parcursul primelor opt luni ale anului, vânzările de modele hibride Renault, inclusiv Clio și Captur, au crescut cu 55% față de anul precedent, potrivit cifrelor preliminare de la Renault. Această creștere este mai mare decât cea de 21,1% înregistrată în ansamblul Uniunii Europene, potrivit datelor de la ACEA, organismul sectorial european.

Creșterea vânzărilor, care a ajuns la 60% în primul semestru, a făcut din marca Renault a doua marcă europeană pe acest segment, după Toyota.  japoneze.

Renault este mai agilă

„Renault pare să se descurce foarte bine”, au declarat analiștii Stifel după ce producătorul auto a anunțat pe 8 octombrie că își respectă obiectivele de business, unul dintre puținii producători auto tradiționali care nu și-a revizuit în jos estimările în actualele condiții dificile de piață. „Credem că Renault este mai versatilă și mai agilă decât colegii săi”, au adăugat ei.
 
Menținerea puterii sale în mașinile hibride, mai ieftine decât vehiculele electrice, dar mai puțin poluante decât vehiculele tradiționale, l-ar putea ajuta pe de Meo să reducă emisiile totale ale grupului și să crească vânzările pe termen scurt. Cererea de vehicule hibride ar urma să crească până la sfârșitul acestui deceniu, înainte ca vehiculele electrice să preia controlul, potrivit firmelor de consultanță Dataforce și S&P Global.

Cu o capitalizare de piață de 11,6 miliarde de euro (12,68 miliarde de dolari), Renault valorează doar un sfert față de liderul european Volkswagen, ceea ce îl face mai agil, dar potențial mai vulnerabil decât egalii săi la creșterea mașinilor electrice din China.

Compania, deținută în proporție de 15% de statul francez, caută, de asemenea, un nou management după ce a abandonat în mare parte alianța de două decenii cu Nissan și Mitsubishi și după ce a renunțat la planurile pentru o IPO a sucursalei de vehicule electrice Ampere.

O cutie ieftină

Secretul succesului recent al Renault în domeniul vehiculelor hibride constă în utilizarea tehnologiei pe care grupul francez o stăpânește perfect. Pionieri ai cutiilor de viteze în urmă cu un secol, inginerii Renault au apelat la un ambreiaj simplificat – folosit pentru a conecta și deconecta treptele de viteză fără a fi nevoie de o bancă de sincronizatoare – pentru a crea un sistem de transmisie hibrid ieftin, numit E-Tech.

O cutie de viteze folosește sincronizatoare și viteze pentru a gestiona viteza motorului și transmisia acestuia la roți. Sistemul E-tech, care poate fi folosit pe toate modelele Renault, necesită mai puține componente decât alte motoare duale, ceea ce îl face mai ușor și mai ieftin.

Investitorii par mulțumiți. Acțiunile Renault au crescut cu 6,4% în acest an, în timp ce indicele bursier auto european a scăzut cu 12%. „Renault este deosebit de confortabil să echilibreze vehiculele electrice cu baterie și trenurile de propulsie hibride în comparație cu concurenții săi”, a spus Philippe Houchois, analist la Jefferies.

Un avantaj de durată 

Analiştii anticipează o evoluție ascendentă pe măsură ce Renault lansează noi modele la preţuri accesibile. Clio hibrid este cu 400 de euro mai scump decât Toyota Yaris și Peugeot 208, dar este mai puternic și sistemul său de cutie de viteze E-tech poate fi folosit pe mașini mici, precum și la noul sedan coupe Rafale de 300 de cai. „Renault va menține acest avantaj câțiva ani”, a declarat Antoine Giraud, analist la S&P Global.

Puterea vehiculelor hibride, mai puțin dăunătoare pentru mediu decât mașinile obișnuite, va ajuta Renault să respecte regulile UE care vizează limitarea emisiilor de CO2, chiar dacă vinde mai puține vehicule electrice decât concurenții săi, a apreciat Benjamin Kibies, analist la cabinetul de consultanță Dataforce, cu sediul în Germania. 

Mașinile hibride E-Tech de la Renault emit doar 95 de grame pe kilometru, ceea ce a ajutat grupul să atingă o medie de 114 grame de CO2 în primele șase luni ale anului 2024, potrivit Dataforce. Este mai bine decât emisiile medii de CO2 ale Ford și Volkswagen, care sunt de 123 și, respectiv, 125 de grame.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9748
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9748
USD
Azi 4.786
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.786
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9748 RON
USD flag1 USD = 4.7860 RON
GBP flag1 GBP = 6.0002 RON
CHF flag1 CHF = 5.3158 RON
AUD flag1 AUD = 2.9837 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.3250 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0305 RON
NOK flag1 NOK = 0.4199 RON
SEK flag1 SEK = 0.4324 RON
XAU flag1 XAU = 402.6698 RON
Monede Crypto
1 BTC = 468841.82RON
1 ETH = 16422.82RON
1 LTC = 509.04RON
1 XRP = 10.73RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16857.730.77%
BET-BK3152.260.73%
BET-EF916.020.81%
BET-FI61313.55-0.15%
BET-NG1213.860.52%
BET-TR37174.130.77%
BET-TRN36133.200.77%
BET-XT1454.820.64%
BET-XT-TR3153.690.64%
BET-XT-TRN3071.880.64%
BETAeRO871.90-0.19%
BETPlus2492.100.74%
RTL37504.830.66%

Comunicate de presa

BVB / FOTO: Facebook BVB

CEC Bank a listat o emisiune de obligaţiuni în valoare de 300 de milioane de euro

CEC Bank a listat vineri pe Piaţa Reglementată...

O finanțare de peste 100 milioane euro

Investiție în viitor: Guvernul și FEI lansează un program pentru inovare

Ministerul Investițiilor și Proiectelor...

Oameni de afaceri / Foto: Freepik

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel