COTAR spune că politicienii fac trafic de influență și încalcă Legea taximetriei, Codul Muncii şi Codul fiscal, conform unui comunicat:
„Sub pretextul că duc transportul rutier de persoane în era tehnologiei, companiile de ridesharing nu fac altceva decât să-şi umple propriile buzunare cu zeci de milioane de euro, în timp ce bugetele statelor pe care le piratează scad simţitor, iar drepturile lucrătorilor se elimină din aşa-zisa relaţie de „parteneriat” cu şoferii bucuroşi că le rămân câţiva bănuţi în plus în buzunar, dar nu se gândesc la consecinţele pe termen scurt mediu şi lung: lipsa asigurărilor de sănătate, mai ales dacă ar avea nevoie de spitalizare; lipsa cotizaţiei la pensie, care îi va adăuga pe lista acelor pensionari cu venituri sub nivelul subzistenţei, peste 10, 15 sau 20 de ani.
Ne confruntăm cu cereri de intrare în legalitate a unor firme care fac exact acelaşi lucru ca şi noi, doar că nu respectă nicio lege a statului român. Uber îşi desfăşoară activitatea de 4 ani, funcţionează ilegal în România, face transport de persoane fără nicio autorizaţie, obţine astfel venituri ilicite şi duce toţi banii încasaţi pe o aplicaţie, în conturi din afara ţării. Au pretins că nu înseamnă transport rutier de persoane transportarea persoanelor din punctul A în puctul B, cu ajutorul unei aplicaţii cu tarife dinamice. Eludează Codul fiscal, fraudează bugetul consolidat al statului, cu sute de milioane de euro, a transmis COTAR.
COTAR spune că se pregătește o OUG la presiunea lobby-știlor Uber.
”Lobby-iştii Uber şi ai altor aplicaţii de acelaşi fel au gasit politicieni, chiar şi în Guvern, care au găsit metode pentru a le deschide calea către piaţa românească, dincolo de orice cadru legal, iar acum se încearcă trecerea, pe repede-înainte, a unei OUG care să le servească interesele. Înţelegem că cercurile înalte de la New York sunt foarte influente şi că avem politcieni care-şi doresc izbânda în alegeri cu orice preţ – chiar dacă preţul este cel de a schimba legile României, astfel încât să le aducă bani mai-marilor lumii şi să obţină susţinerea lor – însă nu putem să nu le amintim acestora că în România nu avem o lege care să reglementeze activitatea de lobby, ci doar pedepse penale pentru trafic de influenţă”, arată comunicatul confederaţiei transportatorilor.
Citește și: Legea taximetriei, modificată. Uber așteaptă o lege separată pentru ridesharing
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.