În cazul Tesla, tariful vamal suplimentar va scădea de la 9% la 7,8%, ceea ce reprezintă o mică concesie din partea autorităților europene. Această ajustare vine în urma informațiilor actualizate primite de la companiile din industrie, conform surselor anonime. Totuși, nu este vorba despre o reducere generalizată, ci de ajustări punctuale care vizează mai mulți producători.
Votul UE și intrarea în vigoare a tarifelor
Statele membre ale Uniunii Europene urmează să voteze asupra acestor tarife definitive înainte ca ele să fie aplicate oficial în luna noiembrie. În prezent, vehiculele electrice importate din China sunt deja supuse unor tarife de bază de 10%, la care se vor adăuga noile taxe suplimentare. Potrivit organizației Mlex, tariful maxim suplimentar care poate fi aplicat în anumite cazuri va fi de 35,3%, o ușoară scădere față de nivelul anterior de 36,3%.
Discuțiile dintre Uniunea Europeană și producătorii auto continuă, iar sursele susțin că nivelul acestor tarife ar putea fi ajustat în funcție de negocieri.
Industria auto chineză își extinde influența în Europa
În paralel cu aceste evoluții, aproape 900 de furnizori auto și producători de vehicule electrice din China își prezintă inovațiile la Târgul de Comerț de la Frankfurt, un eveniment important pentru sectorul auto. Companiile chineze, inclusiv giganți precum BYD, Geely, Hongqi și GAC International, își expun cele mai noi modele de vehicule electrice în cadrul expoziției Automechanika, care, de obicei, se axează mai mult pe furnizori decât pe producători.
Această prezență masivă a industriei auto chineze la Frankfurt reflectă dorința companiilor din statul asiatic de a se extinde pe piețele externe. Ele încearcă să compenseze scăderea profitabilității pe piața internă și să sfideze barierele comerciale impuse de Europa și America de Nord. Aceste bariere sunt motivate de îngrijorările că producătorii chinezi de vehicule electrice beneficiază de subvenții incorecte din partea guvernului lor.
EV Expo: o oportunitate de expansiune pentru producătorii chinezi
Așa-numitul "EV Expo", care a început marți la Frankfurt, este organizat în parteneriat cu Consiliul Chinez pentru Promovarea Comerțului Internațional. Olaf Musshoff, directorul expoziției Automechanika, a subliniat importanța prezenței producătorilor auto chinezi la acest eveniment, afirmând că aceștia nu se bucură încă de încrederea deplină a industriei, dar au ocazia să își demonstreze calitatea și inovațiile.
Potrivit unei analize Moody’s, ponderea sectorului auto chinez în totalul investițiilor în străinătate a crescut de la 16% în 2018 la 22% în 2023. Anul acesta, exporturile de mașini din China au atins un nivel record, reflectând dinamismul și ambițiile internaționale ale producătorilor chinezi.
Creșterea influenței Chinei în lanțul global de aprovizionare
Un indicator clar al acestei expansiuni este numărul ridicat de furnizori chinezi prezenți la târgul Automechanika. Aceștia sunt aproape de două ori mai mulți decât furnizorii germani, arătând rolul tot mai important pe care îl joacă China în lanțul global de aprovizionare auto. În plus, mulți producători auto chinezi și-au extins producția în Europa și alte regiuni pentru a contracara impactul tarifelor vamale care limitează importurile directe din China.
Automechanika, una dintre cele mai mari expoziții de profil din lume, atrage 4.200 de companii din peste 170 de țări. În acest context, Frank Schlehuber, reprezentant al Asociației Europene a Furnizorilor de Componente Auto (CLEPA), a remarcat că Europa continuă să fie un centru important pentru inovația în sectorul vehiculelor electrice. „Frankfurt rămâne centrul de greutate al acestei industrii,” a declarat Schlehuber, subliniind rolul esențial al Europei în dezvoltarea pieței de vehicule electrice la nivel global.
Deși Uniunea Europeană ajustează în jos tarifele vamale suplimentare pentru vehiculele electrice importate din China, tensiunile comerciale și competiția dintre industria auto europeană și cea chineză rămân evidente. Pe măsură ce producătorii chinezi continuă să se extindă pe piețele internaționale, barierele comerciale și competiția acerbă între marii jucători din domeniul vehiculelor electrice se intensifică, iar Europa devine un câmp de luptă strategic pentru viitorul acestei industrii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.