Cei care au o maşină cu norma de poluare Euro 3, poţi intra în Centrul Capitalei, în zona delimitată de primărie, înconjurată de artere precum Ştefan cel Mare, Şoseaua Cotroceni, Calea 13 Septembrie sau Mihai Eminescu, zonp numită ZACA.
Bucureștenii care nu vor să plătească vineta pe zi, pot opta pentru abonament.
De exemplu, dacă ai o maşină non euro plătesc 300 de lei pe lună sau 1.900 de lei pe an, iar cei care deţin un autoturism Euro 3, taxa este de 100 de lei pentru 30 de zile şi de 700 de lei pentru tot anul.
Bucureștenii care au maşină Euro 4 poţi să mai circule liniştit încă un an, dar de la 1 ianuarie 2021 și ei vor plăi taxa Oxigen.
Cel mai rău este pentru cei care au o maşină Noneuro, Euro 1 sau Euro 2, pentru că din 2022 nu vor mai avea acces deloc în Bucureşti.
Vinieta Oxigen: Unde poate fi plătită taxa auto
Același lucru se va întâmpla și în cazul autoturismelor Euro 3, din 2024.
Oamenii au păreri „pro” și „contra” vinietei.
„Mie mi se pare o mare prostie, o să vadă madam Firea (primarul Capitalei – n.r.) la alegeri ce iubire mare o să primească pentru chestia asta. Mi pare o chestie stupidă. Bucureştiul nu este nici Londra nici Milano”, spune un bucureștean.
„Păi probabil că o să ne mutăm din România, să rămână doamna Firea singură aici”, a spus altul.
Un alt bucureștean este de părere că taxa ar fi bună dacă banii s-ar duce pe chestiuni folositoare.
„Taxa Oxigen ar fi ea bună dacă banii s-ar duce într-o anumită direcţie, adică dacă s-ar face ceva, dar mă tem că banii aceştia se vor pune la buzunărel, la măriri de salarii în primărie şi în toate celelalte servicii, deci nu rezolvă efectiv poluarea”, spune un bucureștean.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.