Proiectul de hotărâre prevede organizarea unui referendum local pentru introducerea unei taxe auto în centrul Capitalei în 27 ianuarie 2019. Întrebarea la care ar răspunde cu „DA” sau „NU” bucureştenii este: „Sunteţi de acord cu restricţionarea accesului auto în perimetrul delimitat în interiorul zonei centrale a Municipiului Bucureşti prin identificarea şi implementarea unui sistem de taxare sau de utilizare de vignete?”.
În expunerea de motive, consilierul general Tudor Ionescu arată că traficul aglomerat este o problemă pentru Bucureşti, în condiţiile în care în aprilie 2017, în Bucureşti erau înmatriculate 1.274.000 de autovehicule şi alte 155.000 în judeţul Ilfov, iar anul acesta numărul autoturismelor din Bucureşti a crescut cu peste 30.000.
De asemenea, el dă exemplu alte state UE unde a fost implementată taxa de congestie, precum Italia (în Milano), unde valoarea taxei este de 5 euro, ori Marea Britanie, unde este de 11,5 lire.
City Managerul Capitalei, Sorin Chiriţă, a declarat, în luna mai a acestui an, la o conferinţă de tema mobilităţii şi a traficului în oraşe, că Primăria Capitalei ar putea implementa un timbru de centru, fără să precizeze, însă, care ar putea fi cuantumul unei asfel de taxe.
Timbru de centru
„Am delimitat zona centrală extinsă, am delimitat şi străzile pe care se va putea introduce timbrul de centru (...) Nu se va putea întâmpla peste noapte, ci după ce vom implementa toate măsurile de reducere a poluării, după ce vom aduce autobuzele şi vom face o analiză cu privire la acest aspect. Nu putem preciza în prezent care ar putea fi cuantumul unui timbru de centru. Dar el nu trebuie să fie nici disproporţionar, nici exagerat”, a declarat Sorin Chiriţă, în cadrul conferinţei „Viitorul Mobilităţii Urbane în România”.
Ideea unei taxe de mediu pentru maşinile care pătrund în centrul Capitalei a fost lansată de Gabriela Firea încă din toamna anului trecut. Primarul general preciza la aceea vreme că taxa va fi introdusă după înnoirea parcului auto RATB.
"După ce toate aceste măsuri se vor implementa (Planul de Mobilitate Urbană – n.r.), printr-o consultare publică adecvată, credem că se va ajunge şi la instituirea unei taxe de centru pentru protejarea mediului înconjurător, a clădirilor de patrimoniu şi pentru decongestionare. Cetăţenii ar dori să folosească transportul în comun, dar nu este unul de calitate, nu putem să dăm vina pe cetăţeni că nu s-a înnoit cum ar trebui parcul auto în ultimii 20 de ani. Facem tot ce este omeneşte să recuperăm aceste întârzieri”, declara Gabriela Firea, anul trecut, în cadrul unei conferinţe.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.