Hotărârea va impune o taxă de circulație pentru aproape toate mașinile sub Euro 5. Așa numita vinieta Oxigen, al cărei cuantum diferă în funcție de norma poluantă, este obligatorie, altfel existând riscul unei amenzi. În zona centrală, vehiculele extrem de poluante nu vor mai putea circula.
Potrivit deciziei, aplicarea vinietei pentru mașinile Euro 4 se va face de la 1 ianuarie 2021. De asemenea, din 2022, mașinile noneuro, Euro 1 și Euro 2 nu vor mai avea acces în oraș, iar cele Euro 3, din 2024. Concret, de la 1 ianuarie 2020 (2021 pentru Euro 4), hotărârea va impune o restricționare a circulației pentru mașinile care poluează, (masă totală sub cinci tone) pe principalele artere ale Bucureștiului, de luni până vineri, de la 7:00 la 22:00, dacă nu plătesc o anumită taxă, astfel:
- pentru mașinile cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul va fi permis în baza vinietei Oxigen, în cuantum redus;
- pentru mașinile cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 și accesul va fi permis pe anumite artere cu vinieta Oxigen, dar acestea vor avea accesul interzis în zonele centrale ale Capitalei (Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului).
Citește și Taxa auto pentru București. Cine va fi scutit
Cât va costa vinieta? Cea mai scumpă vinietă va fi, conform tabelului prezentat, pentru mașinile non Euro (15 lei pe zi și 1.900 de lei pe an), iar pentru o mașină Euro 4 se vor plăti 5 lei pe zi și 500 de lei pe an. Cine nu va cumpăra vinieta Oxigen va risca amenzi între 1.500 și 2.000 de lei, amenzi ce vor putea fi date de poliția locală, rutieră sau de împuterniciții primăriei, precizează hotărârea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.