Pandemia a prins compania aeriană TAROM cu o flotă supradimensionată. 29 de avioane poartă în prezent sigla TAROM. În perioada 2017-2020 în flota companiei au intrat mai multe aeronave Boeing și ATR dar șefii operatorii transportatorului aerian nu au reușit să scape de cele vechi. În urma crizei create de pandemie multe dintre aeronave stau la sol în loc să producă bani, potrivit DCNews.
Șefii companiei au decis ca 14 dintre aeronave să fie vândute. Este vorba despre aeronave Boeing, ATR și Airbus fabricate în perioada 1993-2007. Suma pentru care sunt scoase la vânzae este de 99 de milioane de dolari. Cel mai mult se cere pe o aeronavă Boeing 737 din 2003, aproape 14 milioane de dolari. Alte șapte aeronave mici, folosite în cursele interne sau pe distanțe scurte ar urma să fie predate companiei ATR cu care TAROM a semnat un contract pentru achiziția a nouă aeronave noi, din care patru au fost deja livrate.
Peste șase ani flota companiei TAROM ar trebui să fie formată din 21 de aeronave, dintre acestea 14 trebuie să fie noi. Aici intră cele 9 aeronave ATR și cinci aeronave Boeing 737 MAX care ar urma să fie livrate începând cu anul 2023 și care costă 586 de milioane de dolari. Din flota actuală doar șapte aeronave vor mai zbura, mai precizează sursa citată.
Este puțin probabil ca TAROM să obțină suma vizată având în vedere că nu este singura companie aviatică care are probleme ca urma a reducerii zborurilor din cauza pandemiei. În lume multe companii au decis să-și reducă flota pentru a reduce cheltuielile.
Planul de restructurare mai prevede ca până în vară compania să renunțe la 700 de angajați.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.