Publicitate
”Pandemia a oferit industriei aeronautice prilejul de consolidare, de așezare a acesteia pe baze solide de pe care sa se reia creșterea ”, spune Cătălin Prunariu.
Acesta crede că revenirea va fi ”progresivă”, nivelul din 2019 urmând a fi atins abia la sfârșitul anului 2024, atât ca număr de pasageri și curse operate, cât și ca venituri.
Plecări voluntare și disponibilizări
Tarom a început să își ajusteze politica de personal încă din această primăvară, fiind restructurate 241 de posturi.
Cătălin Prunariu spune că există în derulare un program de plecări voluntare din companie, iar ulterior se va trece și la disponibilizări.
”Schema de personal redimensionată prevede un număr de 1.316 posturi. Pentru a ajunge acolo, avem în derulare un program de plecări voluntare și am inițiat acțiunile premergătoare disponibilizării de personal, acolo unde cerințele planului de restructurare o impun”, spune directorul Tarom.
Tarom nu are planuri să angajeze personal și se va axa pe oamenii din companie, inclusiv prin redistribuirea acestora pe poziții care să le crească randamentul.
”Există și un număr de posturi vacante, pentru care vom organiza concursuri deschise personalului propriu, aflat în pericol de disponibilizare. În felul acesta încercăm sa protejăm cât mai mult angajații”, a adăugat acesta.
Servicii integrate: bilet de avion - cazare, din iarna aceasta
Cătălin Prunariu a confirmat că Tarom are în plan să completeze serviciile de transport cu cele de cazare.
Tarom ar urma să lanseze un proiect pilot chiar în această iarnă care, probabil, va oferi clienților care își cumpără bilete de avion și tarife preferențiale pentru cazări.
”Aceasta este una din strategiile actualei conduceri. Avem în dezvoltare un parteneriat complex pentru a crește atractivitatea produselor TAROM, program care va fi lansat ca proiect pilot din sezonul de iarnă 2021/2022 și va intra complet în oferta in 2022”, a dezvăluit șeful Tarom.
În ceea ce privește înnoirea flotei de aeronave, în următorii ani se vor adăuga încă cinci avioane Boeing 737 Max8, ce urmează să intre în operare la sfârșitul anului 2023. Totodată, sunt așteptate și ultimele 3 aeronave ATR 72-600, care vor deservi zboruri regionale (interne și externe) și vor înlocui ATR-urile pe care compania le are în prezent în flotă.
Citește și: Expert: Consumatorii trebuie să știe adevărul despre creșterea prețurilor
Fără rute noi pentru destinațiile de vacanță
Directorul Tarom a confirmat că vor fi operate o serie de modificări în privința rutelor operate.
”TAROM intenționează, ca măsură a planului de restructurare, să opereze o serie de modificări ale networking-ului la nivelul rutelor operate de companie și în acest moment rulam o serie de simulări de scenarii pentru a identifica varianta optimă”.
Referitor la eventuale rute către noi destinații de vacanță, cum sunt insulele grecești, șeful Tarom a fost tranșant: ”Destinațiile pentru turismul de masă sunt acoperite prin operarea curselor charter, care se pretează mult mai bine la caracterul sezonier al acestor destinații. În acest moment nu intenționăm să operăm curse regulate spre acest tip de destinații”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.