Publicitate
Producătorii auto germani au realizat o treime din vânzările lor anul trecut doar în China, ca atare, Berlinul se opune acestor noi taxe, potrivit unei surse guvernamentale, în timp ce Franța a fost printre cei mai fermi susținători, relatează Reuters.
Majoritatea țărilor care iau în calcul suplimentarea taxelor încă cântăresc avantajele și dezavantajele escaladării disputei comerciale, potrivit unui sondaj informal realizat de Reuters în rândul guvernelor UE.
Problema va fi supusă unui vot consultativ al membrilor UE în următoarele săptămâni. Această decizie vine în contextul în care UE a inițiat ancheta asupra companiilor auto chineze fără o plângere din partea industriei europene, fiind primul caz comercial de acest tip.
Blocul comunitar urmează să confirme joi taxele provizorii de până la 37,6% pentru mărci chineze precum BYD, Geely și SAIC, precum și pentru modele fabricate în China de Tesla, BMW și alți producători auto occidentali.
Membrii UE vor vota, de asemenea, în octombrie, dacă Comisia propune taxele pe 5 ani asupra industriei auto chinze după ce ancheta ajunge la final. Taxele ar putea fi blocate dacă o majoritate formată din cel puțin 15 țări reprezentând 65% din populația UE votează împotriva lor.
Franța, Italia și Spania, cu 40% din populația UE, au indicat că ar susține taxele.
"Europa trebuie să se apere în cazul în care companiile noastre sunt prejudiciate și nu concurează în condiții de egalitate", a declarat ministrul spaniol al economiei.
Cu toate acestea, Republica Cehă, Grecia, Irlanda și Polonia încă dezbat problema, au declarat surse oficiale și guvernamentale, în timp ce Belgia are un guvern interimar, iar olandezii au un guvern format abia în această săptămână.
Germania a subliniat necesitatea unei negocieri cu Beijingul. Producătorii săi de automobile au afirmat că taxele sunt o abordare greșită, efectele negative depășind orice beneficii.
Represaliile Beijingului ar putea aduce taxe suplimentare pentru exporturile UE de coniac, carne de porc sau mașini de lux.
Comisia afirmă că taxele sunt necesare pentru a contracara subvențiile, iar obiectivul taxelor este asigurarea unor condiții de concurență echitabile, nu excluderea producătorilor chinezi de automobile, așa cum este probabil să se întâmple cu tariful de 100% planificat de Statele Unite.
De asemenea, tarifele ar putea oferi Uniunii Europene un avantaj în negocierile cu Beijingul și ar putea determina producătorii să producă automobile în UE.
Ancheta privind vehiculele electrice ar putea fi doar începutul pentru UE, care își înăsprește poziția față de Beijing, în condițiile în care companiile sale ecologice și tehnologice rămân în urma rivalilor mondiali, arată interviurile cu mai mulți experți în comerț.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.