Publicitate
"Nu am obţinut încă un botez pentru noul program "Rabla". Putem să-l numim acum Rabla local, pentru că nu se poate desfăşura fără autorităţile locale şi este extrem de important ca fiecare comunitate, fiecare primărie să ofere această şansă cetăţenilor. Marile oraşe deja s-au înscris şi au lansat programe proprii chiar înainte ca ghidul pentru acest program să fie aprobat definitiv şi să-l lansăm la nivel naţional. Din câte îmi aduc aminte, Târgu Mureş a pus pe ordinea de zi a Consiliului Municipal această problemă. Cu siguranţă, marile oraşe se vor înscrie fără excepţie. Întrebare este în ce măsură se vor înscrie autorităţile locale din mediul rural şi dacă există fonduri suficiente acolo pentru acest program. Analizăm inclusiv varianta unor bonusuri suplimentare în cazul în care beneficiarii trec la o mobilitate fără emisii de dioxid de carbon, dacă vor cumpăra biciclete electrice, trotinete electrice sau semi-electrice. Cred că un asemenea program, la nivel naţional, dincolo de scoaterea din circulaţie a maşinilor mai vechi de 15 ani, trebuie să vină şi cu această contribuţie de conştientizarea importanţei mobilităţii fără emisii de dioxid de carbon", a afirmat ministrul de resort, într-o conferinţă de presă.
Săptămâna trecută, acesta anunţa că un nou program "Rabla", prin care cei care îşi casează maşinile mai vechi de 15 ani pot primi primă de "cel puţin 3.000 de lei", fără a fi obligaţi să cumpere un autovehicul nou, va debuta pe 1 iulie.
Rabla electrocasnice. Acest produs foarte căutat a fost eliminat din program
"Venim cu încă un program care va porni pe 1 iulie dacă totul merge bine şi reuşim să ne înţelegem cu autorităţile publice locale. Un program "Rabla" local care va scoate sute de mii de maşini vechi din circulaţie. Vom asigura o primă de cel puţin 3.000 de lei pentru maşinile casate fără obligaţia de a fi cumpărate maşini noi. Azi dimineaţa am avut o discuţie cu domnul ministru Cseke (Cseke Attila, ministrul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Administraţiei, n.r.) despre reţeaua naţională de staţii de încărcare. Aici, veştile bune vin şi din partea Ministerului Dezvoltării, pentru că de acolo vor fi finanţate peste 15.000 de staţii de încărcare până în 2026, prin PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, n.r.). Noi am pus, astăzi, în consultare publică, Ghidul pentru următorul apel de proiecte din partea autorităţilor publice locale pentru staţiile de putere normală sau mică", a menţionat Tanczos.
Oficialul a adăugat că, pe termen mediu şi lung, va fi nevoie de foarte multe staţii de încărcare pentru maşini electrice în zonele rezidenţiale, iar autorităţile au un plan bine stabilit în vederea dezvoltării acestei industrii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.