Pensionarii care doresc să primească talonul mov de pensie în format electronic, fie pe e-mail, fie în contul online pe portalul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP), trebuie să parcurgă anumiți pași pentru a utiliza aplicație disponibilă. În primul rând, cei care doresc să primească talonul mov electronic trebuie să aibă un cont pe site-ul CNPP și să depună o cerere în acest sens.
Aplicația care permite obținerea talonului mov în format electronic a fost lansată luni, iar CNPP a publicat o serie de pași pe care pensionarii trebuie să-i urmeze pentru a-și primi talonul mov de pensie în format electronic.
Acum, talonul mov poate fi primit în format fizic sau online prin două modalități (prin e-mail sau prin aplicația recent lansată de CNPP).
CNPP descrie în primul rând procedura pentru obținerea talonului mov prin intermediul aplicației online.
Procedura pentru obținerea talonului mov de pensie prin intermediul aplicației CNPP implică următorii pași:
Accesarea contului online de pe pagina principală a CNPP prin introducerea adresei de e-mail și parolei.
Accesarea secțiunii "Completare formulare" - "Depuneri cereri si documente" - "Pensii" - "Document de informare".
Selectarea opțiunii "Transmiterea documentului de informare online" și completarea câmpurilor obligatorii din fereastra "Depunere documente".
Încărcarea documentului "Cerere pentru transmiterea documentului de informare online" prin selectarea butonului "Alege fișier" după ce a fost descărcat prin clic pe "Descarcă aici" din fereastra "Fișiere de încărcat".
Completarea codului CAPTCHA din chenarul verde și clic pe butonul "Salvează și trimite" (codul CAPTCHA reprezintă un cuvânt sau o expresie pe care utilizatorii trebuie să o completeze într-un câmp dedicat).
Este important de menționat că unele informații referitoare la datele de identificare sunt preluate automat, dar solicitantul are posibilitatea de a le modifica.
De asemenea, numerele dosarului de pensie și de alte drepturi/indemnizații sunt preluate automat din sistem.
Ulterior, utilizatorilor li se va afișa un mesaj care confirmă trimiterea cu succes a cererii către CNPP. Mesajul indică faptul că cererea a fost primită pentru prelucrare la casa teritorială de pensii selectată de pensionar în momentul completării cererii.
La final, cei care au urmat pașii enumerați mai sus vor primi inițial un e-mail de informare care conține numărul de înregistrare atribuit în portalul CNPP, de la adresa [email protected].
Apoi, beneficiarii vor primi un alt e-mail în care se va înregistra cererea lor în sistemul CNPP. Acest e-mail va conține și numărul alocat de Registratura casei teritoriale de pensii la care a fost depusă cererea.
Beneficiarii pot accesa detaliile legate de cererea lor în secțiunea "Cererile mele". După aprobarea cererii în sistemul CNPP, aceștia vor primi un e-mail final de confirmare.
Cei care nu au un cont deschis trebuie să parcurgă o serie de pași pentru a obține un cont online, aceștia fiind descriși în detaliu aici.
Pe de altă parte, persoanele care aleg să primească talonul prin e-mail trebuie să acceseze link-ul primit prin e-mail în momentul deschiderii contului în portalul CNPP.
Există două opțiuni pentru a accesa talonul online:
Prin intermediul site-ului CNPP, din contul utilizatorului: "Datele mele din sistemul public de pensii" - "Document informare plata pensie" (în acest caz, accesul este posibil doar dacă solicitantul este autentificat în contul de portal sau a salvat anterior datele de autentificare în portalul CNPP).
Din e-mail-ul solicitantului, în care se va primi o informare ce conține link-ul către documentul generat.
Dacă solicitantul nu este autentificat, va apărea mesajul "Raportul solicitat nu există". În această situație, se va proceda astfel:
Se accesează contul online de pe pagina principală a CNPP prin introducerea adresei de e-mail și parolei.
Se accesează "Datele mele din sistemul public de pensii" - "Document informare plată pensie".
De asemenea, în portalul CNPP, instituțiile/societățile/autoritățile publice pot verifica autenticitatea talonului.
Pentru acest scop, a fost creată secțiunea "Contact – Verificare document de informare" în portal. Verificarea se poate realiza fie prin introducerea identificatorului unic existent pe talon, fie prin scanarea codului QR de pe talon, utilizând o aplicație de citire a codului QR.
Cererea poate fi descărcată AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.