Din numărul total de 4,66 milioane de pensionari aflaţi în plată în luna februarie 2021, aproximativ 40% primesc pensia prin virament bancar. Pentru aceştia, CNPP transmite odată cu virarea sumelor în cont şi documentele de informare (talonul mov) cu privire la sumele plătite, în format fizic (hârtie), prin Poşta Română, pentru a fi înmânate lunar la domiciliul ori reşedinţa beneficiarilor.
Pentru persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situaţia în care nu au fost găsite la domiciliu, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), se păstrează la sediul oficiului poştal pe o perioadă de 24 luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.
Însă majoritatea pensionarilor sunt nemulţumiţi de faptul că, aceste taloane sunt de multe ori rătăcite sau întârzie să le fie livrate, de unde nevoia de a le oferi în format electronic.
Astfel majoritatea acestor persoane au optat pentru a primi pensia în cont bancar, tocmai pentru a evita ca pensia să le fie livrată în numerar la domiciliu şi doresc ca şi documentele (taloanele de pensie) doveditoare să le fie livrate în format electronic.
Suma COLOSALĂ pe care România o plătește pentru PENSIILE SPECIALE
Avantajul talonului electronic de pensie este că îl pot accesa oricând, îl pot tipări în mai multe exemplare în funcţie de nevoie şi nu mai trebuie să aştepte poştaşul în ziua şi ora fixă. Unii pensionari au încă un loc de muncă, ceea ce face imposibil să fie prezenţi acasă atunci când vine poştaşul iar alţii locuiesc la altă adresă faţă de adresa de domiciliu (unde aduce poştaşul talonul mov) astfel încât trebuie să recurgă la diferite măsuri pentru a intra în posesia lor, documentul fiindu-le necesar pentru control la medicul de familie sau pentru transportul public sau la bancă.
Este o corvoadă pentru unii pensionari să intre în posesia talonului mov, ei fiind invăţaţi cu mijloacele electronice de comunicare şi cu serviciile bancare.
Aşadar, propunerea legislativă are în vedere modificarea legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, prin introducerea posibilităţii transmiterii, de către Casa Naţională de Pensii Publice, la cerere, în format electronic (prin e-mail sau în contul online deschis în portalul CNPP) a documentului care face dovada plăţii (talonul mov), pentru pensionarii care au optat pentru plata în cont curent sau cont de card. Transmiterea se va face 1n luna următoare înregistrării cererii.
Transmiterea documentului în format electronic devine o opţiune, nu o obligaţie, se spune în expunerea de motive a inițiativei legislative.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.