Foxconn, principalul furnizor al companiei americane Apple, joacă un rol-cheie în asamblarea iPhone-urilor și a gadgeturilor de la marile mărci internaționale. Ca parte a diversificării sale, Foxconn s-a orientat către producția de vehicule electrice, prezentând trei mașini anul trecut. Directorul general Young Liu a dezvăluit marți, la Taipei, două noi prototipuri - o așa-numită mașină sport "Model B" și o camionetă "Model V".
De asemenea, a anunțat că producția comercială a autobuzului său electric și a SUV-ului său de familie va începe în cursul acestui an. "Foxconn a înjumătățit timpul de proiectare și a redus cu o treime costurile de dezvoltare de la conceperea până la producția unui vehicul electric", a declarat Liu. Strategia sa este de a construi vehicule pentru clienții săi, mai degrabă decât de a le vinde sub propriul brand.
Unul dintre clienții săi, producătorul auto taiwanez Luxgen, a primit o precomandă de 15.000 de unități în mai puțin de două zile pentru automobilul său N7, bazat pe "Modelul C" de la Foxconn introdus anul trecut, a spus Liu.
Foxconn a început să producă vehicule electrice pentru Lordstown Motors, după ce a cumpărat în luna mai o fostă uzină General Motors din Lordstown, Ohio (nordul SUA), iar în octombrie a semnat un acord cu compania americană INDIEV Inc. pentru a construi primul prototip electric INDI One.
Printre partenerii săi se numără Fisker, unul dintre startup-urile americane de mașini electrice care speră să rivalizeze cu Tesla într-o zi. Fisker și-a reafirmat recent intenția de a cere Foxconn să construiască modelul Fisker Pear în Ohio de la începutul anului 2024. Și se spune că Apple ar avea un proiect secret pentru o mașină electronică, pe care Foxconn ar putea să o construiască, având în vedere relația bine stabilită cu gigantul californian.
Renault propune trei, iar Peugeot promite cinci modele noi de mașini electrice
În total, Renault are în plan 24 de lansări până în 2025, în cadrul planului său strategic "Renaulution", dintre care jumătate vor fi pe segmentele C și D (mașini compacte și de familie) și cel puțin zece vehicule electrice.
Renault a declarat că 4EVER Trophy este "o interpretare modernă și electrică a emblematicului Renault 4". Modelul prefigurează un viitor SUV 100% electric din segmentul B, care va fi comercializat în 2025 și va fi produs în Franța, la fabrica din Maubeuge, în cadrul diviziei ElectriCity.
R5 Turbo 3E este, de asemenea, un model 100% electric care aduce un omagiu mașinilor sport Renault 5 Turbo și Turbo 2, ca parte a celebrării celei de-a 50-a aniversări. Grupul francez a reamintit luni că face din reconquista segmentului C un pilon puternic al strategiei sale de marcă. Citește mai departe AICI
Probleme cu frâna! Opel recheamă la service 200.000 de automobile Insignia
unt vizate automobilele Insignia produse între 2018 şi 2020. Un purtător de cuvânt de la Opel a confirmat pentru Handelsblatt operaţiunea de rechemare, care a fost iniţiată de Autoritatea federală de transport din Germania. Unitatea de control ABS a vehiculelor afectate urmează să beneficieze de un update software.
Potrivit Handelsblatt, în anumite condiţii, distanţa de frânare a automobilelor Insignia poate creşte dacă compensatorii hidraulici de frânare nu sunt activaţi. Deocamdată nu au fost raportate incidente care să implice rănirea unor persoane sau pagube materiale ca urmare a acestor probleme. Citește mai departe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.