La începutul lui 2020, compania a mai sperat la vânzarea, în Ungaria, a aproximativ 20.000 de maşini în acest an. Potrivit datelor publicate anterior, anul trecut, reprezentanţele auto din ţară au pus în circulaţie 25.766 de maşini Suzuki, notează MTI.
Directorul comercial al companiei a declarat recent că pandemia a afectat imediat lanţul de aprovizionare al Suzuki, întrucât în urma procesului de fabricare din Ungaria, timpii de aşteptare ai comenzilor sunt foarte scurte, de numai două săptămâni. Potrivit acestuia, din cauza îngrijorărilor legate de situaţia economică, clienţii au dispărut din saloanele auto. A amintit că, în primăvară, la Esztergom a fost nevoie şi oprirea producţiei.
Volkswagen, pe punctul de a depăși Tesla
În lunile de primăvară, vânzările de la reprezentanţele auto au scăzut foarte mult în comparaţie cu cele de anul trecut, însă din luna iunie încoace, vânzările au început să îşi revină treptat, a punctat Péter Tóth. În primele opt luni, în Ungaria au fost înmatriculate 7631 de maşini Suzuki, ceea ce reprezintă cu 62% mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. În prezent, brandul deţine o cotă de piaţă de 9,7%. În acelaşi timp, piaţa auto din Ungaria a scăzut la trei sferturi din valoarea din anul 2019.
Anul acesta, în Ungaria, Suzuki n-a mai vândut decât autovehicule hibride, a subliniat directorul. Unul dintre modele este Vitara, vârful de lance din categoria sa, fabricat în Esztergom. Modelul SX4 Cross, fabricat tot în Ungaria, deţine în vânzările companiei o cotă similară, de 44%. Începând de anul trecut, dealerii auto vând în Ungaria şi autovehiculele hibride importate, Swift şi Ignis. Dintre brandurile prezente în Ungaria, Suzuki a vândut cele mai multe autovehicule hibride în acest an, a adăugat Péter Tóth.
În 2019, Suzuki Ungaria a vândut, în 123 de ţări, 185 002 de autovehicule fabricate la Esztergom. Compania a încheiat anul 2019 cu vânzări nete de aproape 2,41 miliarde de euro, obţinând 2,07 miliarde de euro din exporturi şi 343,3 milioane de euro din vânzările de pe piaţa internă. Faţă de anul precedent, vânzările nete de pe piaţa internă au crescut cu 23%, iar vânzările nete de pe piaţa de export, cu 23,5%, potrivit unei informări anterioare din partea companiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.