Cele două organizaţii semnalează că Bulgaria este, de ani buni, în top 3 destinaţii turistice pentru români. În 2019, an de referinţă pentru turismul internaţional, ţara vecină a raportat 2,1 milioane de vizitatori din România! În mai puţin de două luni din acest an (1 iunie - 25 iulie), din circa 800.000 turişti străini înregistraţi în structurile de cazare din Bulgaria, 260.000 au fost români şi în majoritate covârşitoare aceştia călătoresc cu mijloace rutiere (autocare şi autoturisme), peste jumătate folosind punctul de frontieră Giurgiu - Ruse.
"Dacă mai vorbim de alte sute de mii de români care tranzitează anual Bulgaria către celelalte destinaţii din top 3 - Grecia şi Turcia, dacă ne amintim şi de sutele de autotrenuri de marfă, camioane, tiruri care formează permanent cozi kilometrice pe ambele sensuri (şi acestea sunt conduse de oameni, care sunt umiliţi uneori zeci de ore după care, evident, şi ei au plăţi de făcut), avem toate motivele să spunem că 'podul Prieteniei' şi zona din jurul lui este ruşinea Europei unite, locul unde nimeni nu-şi doreşte să fie, dar pe care, cel puţin de două ori într-un an, nu ai cum să-l eviţi", susţin reprezentanţii ANAT şi FORT.
Ei subliniază, totodată, că numărul turiştilor bulgari şi greci care vizitează România creşte constant, mulţi dintre aceştia venind tot pe cale rutieră.
"Numărul turiştilor, în ambele direcţii, ar putea fi cu mult mai mare. Cum îl putem face să crească? Nicidecum umilindu-i. În acest sens, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi Federaţia Românilor Operatori de Transport (FORT) susţin desfiinţarea controlului la frontiera între cele două ţări vecine", se menţionează în comunicat.
Dumitru Luca, preşedintele ANAT, propune desfiinţarea frontierei "inutile", dovedind astfel că suntem pe deplin pregătiţi pentru a intra în Schengen.
"Europa, care ne-a vrut ca piaţă de desfacere şi sursă de forţă de muncă ieftină, nu ne vrea şi ca parte a zonei de Mobilitate fără restricţii. Sub diverse pretexte, de cel puţin 10 ani României şi Bulgariei li se refuză accesul în zona Schengen. Dar... ce ne împiedică să facem un 'Schengenevescu' local, desfiinţând frontiera inutilă între noi şi dovedind astfel că suntem pe deplin pregătiţi pentru a intra în Schengen-ul lor? De mai mulţi ani caut acest răspuns, la diferite persoane sus-puse atât din România, cât şi din Bulgaria şi nu am primit decât ridicări din umeri sau 'nu se poate'. O situaţie similară a fost, ani de-a rândul, între Republica Irlanda şi teritoriul Irlandei de Nord aparţinând Marii Britanii - ambele state UE înainte de Brexit, niciuna membră Schengen. La ei s-a putut, la noi, nu. Răspunsul pare să fie acesta: nu se doreşte acest lucru, această frontieră e un izvor nesecat de venituri pentru mafia creată de ambele părţi ale Dunării. Şi... nu vorbim doar de sute de funcţionari de tot felul, cu salarii şi privilegii, nu vorbim nici măcar de sumele colosale adunate oficial care, dacă s-ar fi investit cu cap, ar fi acoperit construirea a încă unui pod şi scoaterea la pensie a celui vechi deja de 70 de ani. Ne referim la 'caracatiţa' care extorchează direct sau indirect sume uriaşe de la cei care trec pe acolo", a spus Dumitru Luca.
Printre problemele întâmpinate la punctele de frontieră, comunicatul menţionează: zeci de minute sau ore petrecute în coadă, care înseamnă consum suplimentar de carburant şi uzură, poluare în atmosferă şi în natură, tone de gunoaie în jur pe care nu le mai adună nimeni; creşteri considerabile de costuri (carburanţi, salarii şi diurne şoferi) pentru transportatorii rutieri, care, în final, se regăsesc în preţurile tuturor produselor transportate etc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.