Din rău în mai rău, se poate spune. Doar mulțumită priceperii piloților incidentul în care a fost implicată, vineri, compania aeriană Alaska Airlines nu s-a transformat în tragedie.
Accidentul, grav, aproape că s-a transformat în dramă. Ușa din stângă s-a despărțit de carlingă în timpul zborului, provocând depresurizarea aparatului. În ciuda găurii din fuselaj, cei șase membri ai echipajului au reușit să readucă la sol în deplină siguranță. La bordul avionului intrat în exploatare în 2023 se aflau 171 de pasageri. Nimeni nu a avut de suferit.
Din cele 215 de avioane Boeing 737-9 folosite acum de diferite companii aeriene din întreaga lume, United Airlines deține cele mai multe: 79 de aeronave. Toate sunt acum reținute la sol până la clarificarea situației.
Boeing oferă clienților săi posibilitatea de a încuia anumite uși, dacă numărul ieșirilor de urgență existente este suficient comparativ cu numărul locurilor din avion. Pe lângă 737 MAX 9, acest dispozitiv funționează și pe alte modele Boeing, în special pe 737-900ER, lansat în 2006 și care nu a înregistrat astfel de incidente.
„De când am început verificările, sâmbătă, am descoperit anumite chestiuni legate, se pare, de modul în care a fost montat panoul de blocare a ușilor”, a explicat United într-un comunicat citat de agenția France Presse. „Am găsit, spre exemplu, șuruburi care fie nu erau strânse cum trebuie, fie prezentat defecte”.
Incidente în cascadă
Luni, compania Aeromexico a anunțat, la rândul său, că a ajuns în „faza finală a unei inspecții detaliate”, estimând că, după toate probabilitățile, cele 19 de avioane MAX-9 pe care le deține vor putea reveni pe pistele de decolare în zilele următoare.
În decembrie, Boeing a recomandat companiilor care exploatează 737 MAX să verifice inclusiv sistemul de control al cârmei, după ce un transportator aerian a observat că pe una dintre aeronavele sale lipsește o piuliță.
Potrivit Agenției americane pentru aviație civilă, FAA, Boeing a găsit, de asemenea, un șurub care nu fusese prins cum trebuie la un avion care nu fusese încă livrat. Incidentele în cascadă ar putea pune sub semnul întrebării creșterea producției pe avioane pe distanțe medii, la fel ca și certificarea rapidă a celor mai recente două modele Max.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.