În acest context, Zalando se lansează într-un program de reducere a costurilor care va elimina câteva sute de roluri de conducere în multe dintre echipele sale, au anunțat marți copreședinții companiei într-o scrisoare adresată angajaților.
"Mergând spre 2023, recunoaștem că nu suntem acolo unde trebuie să fim și, ca urmare, trebuie să luăm măsuri și mai decisive", au declarat Robert Gentz și David Schneider, cei doi CEO ai Zalando. "Acesta este un pas foarte dur, dar necesar, pentru a pregăti organizația noastră pentru a acționa cât mai bine în fața provocărilor și oportunităților pe care ni le rezervă viitorul".
Acțiunile Zalando SE au scăzut cu 1,4%, până la 39,28 euro, la ora 11:27, ora Franței.
Prețul țintă mediu pe 12 luni, de 44,58 EUR, este cu 13,5% peste prețul actual.
Optimismul de anul trecut
Zalando SE crescuse cu peste 10% în august 2022, după ce cel mai mare retailer online de modă din Europa și-a menținut constantă prognoza pentru întregul an și părea să se descurce în gestionarea celei mai grave inflații din ultimele decenii și a cererii volatile a consumatorilor.
Retailerul german se așteapta la o îmbunătățire a profitabilității și la o revenire la creștere în a doua jumătate a anului 2022.
Perspectivele mai bune veneau după ce Zalando a surprins negativ piața în iunie, când a avertizat că profitul va fi cu mult sub previziunile sale anterioare și a prognozat un nou interval de profit.
Prognoza era pentru un profit ajustat de până la 260 de milioane de euro, aproape jumătate din vârful așteptat anterior. Zalando a dat vina pe provocările macroeconomice care vor fi probabil "de mai lungă durată și mai intense decât s-a anticipat anterior".
Zalando afirma că performanța a început să se îmbunătățească în al doilea trimestru, cu o creștere a numărului de clienți activi și o creștere a programului său de fidelizare a cumpărătorilor. Compania a introdus o valoare minimă de achiziție online în toate cele 25 de piețe pe care operează, ceea ce a îmbunătățit "economia comenzilor", a redus costurile și a îmbunătățit eficiența pieței sale logistice europene.
Deși retailerii online au cunoscut un boom în timpul pandemiei și mai ales în timpul carantinărilor, când oamenii nu au avut altă opțiune decât să folosească internetul pentru a face cumpărături, această creștere a încetinit de atunci, pe măsură ce modelele normale de cumpărături revin.
Cererea de consum este, de asemenea, volatilă, deoarece creșterea inflației în zona euro, care a atins un nivel record, afectează încrederea consumatorilor.
Zalando vinde o combinație de îmbrăcăminte de marcă proprie și de la terți. Retailerul s-a extins în mod agresiv în ultimii ani. În 2021, când vânzările online erau în plină expansiune, a stabilit un plan pentru a acapara o zecime din piața europeană a modei, estimată la 450 de miliarde de euro pe termen lung.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.